• Tristanya

IKEA i Älmhult!

någon som varit där? är det stort? finns det mycket saker o så där? alltså, är utbudet stort? tex, badrums tillbehör, saker till köket.. dekoration o sånna saker!

tänkte övertala sambon att åka dit med mig om ca 1,5 vecka! är ju lite närmare dit än till Kalmar (från växjö)..

• Svar på tråden IKEA i Älmhult!
  • Lejra

det som e bäst med ikea älmhult är att förr hade dom en jättestor fyndavdelning i källaren! annars har nog kalmar samma sortiment som varuhuset i övrigt!

• Hope8082

Är uppvuxen i Älmhult (bor i Kalmar nu, blir ALDRIG IKEA fri )och jag skulle nog råda er till att åka till Älmhult iochmed att central-lagret ligger där så har de betydligt lättare att få tag i saker och ting lite snabbt. kan ju ringa i förväg oxå om det är något speciellt du vet du vill ha om de det inne.

• Trinity78
    Darling1 skrev 2006-08-16 10:30:54 följande:
    det som e bäst med ikea älmhult är att förr hade dom en jättestor fyndavdelning i källaren! 
    Det har de fortfarande. Jag köpte en datormöbel för 90kr (hade kostar 1600kr)
  • Hope8082

Poena- Nä åker man till Älmhult för att shoppa mer än på IKEA går man på en nit

Tristanya- nee det är ett litet jäkla hål. men det är ju min åsikt eftersom jag är uppvuxen där och nu flyttat därifrån och INTE vill flytta tillbaka

• idiblon

Japp, fyndavdelningen finns fortfarande. Min favoritavdelning. Var där senast förra veckan, men hittade inget just då. Ibland har de hutlösa priser på defekta soffor, dock... Haha.

• Nadjis

IKEA älmhult är hundra ggr bättre än kållered iallafall. HAr bara varit på dessa två ikea nämligen så jag kan inte jämföra med fler.

• Trinity78
    Hope8082 skrev 2006-08-16 10:36:03 följande:
    Poena- Nä åker man till Älmhult för att shoppa mer än på IKEA går man på en nit
    Det finns faktiskt en Stadium, Apotek, Systembolag och en hög med pizzerior
  • Nadjis
    Trinity78 skrev 2006-08-16 10:41:38 följande:
    Hope8082 skrev 2006-08-16 10:36:03 följande: Poena- Nä åker man till Älmhult för att shoppa mer än på IKEA går man på en nit Det finns faktiskt en Stadium, Apotek, Systembolag och en hög med pizzerior
     Ja, och det finns JC, Trend House, Maxi och Lidl Å En thairesturang jämte IKEA.
  • Trinity78
    Nadjis skrev 2006-08-16 10:45:10 följande:
    Ja, och det finns JC, Trend House, Maxi och Lidl Å En thairesturang jämte IKEA.
    Ja, thaien får man inte glömma! God mat. Och Un Piccolo Posto (italiensk delicatessbutik). Sen ska det visst finnas en nattklubb i en lada som har öppet en gång i månaden!
  • Nadjis

I en lada! Syftar du på Balders eller? Det ligger ju faktiskt inte i Älmhult Utan i metreopolen häradsbäck!

• Trinity78
    Nadjis skrev 2006-08-16 10:58:02 följande:
    I en lada! Syftar du på Balders eller? Det ligger ju faktiskt inte i Älmhult Utan i metreopolen häradsbäck!
    Nä, Wärkstan
  • Lejra

Trinity78:
    Aha gött att den fynd avdelningen finns kvar, var så många år sedan jag var på ikea älmhult sist så det var därför jag var osäker på om den bara hade varit tillfällig! Får man ju nästan ta sig en tur förbi älmhult när man kör hem från kalmar nästa helg!

Svar på tråden IKEA i Älmhult!