Tråden för smyckestillverkare 5.0
Har det redan gått så lång tid?....
Har det redan gått så lång tid?....
Boppi: Det är nog lättare att DU frågar här är att alla vi ska flytta .
Kramkram
Sallisen: Det där är cats eye-chips och priset var väl ingen höjdare tycker jag. 50chips motsvarar väl ungefär 16-18cm.
//Joanna
Sallisen: Det är ju det viktigaste, att du är nöjd
snobben: Hur orkar du baka så här sent. Visst sätta degen går ju fort, men det ska ju jäsa ett bra tag. Mina bröd jäser minst en timma. Eller du kanske siktar på färskt bröd till frukosten
Aha du fuskar!!! . En annan får ju inte använda sånt, är man utbildad bagare så är man. Då får man inte fuska säger min man
. Men dom är bra mixarna, jag har faktiskt provat.
.....och jag är oxå någonstans i mitten med mina 26år. En trött 26-åring som ska krypa till sängs nu. Har suktat pärlor hela kvällen....
God natt
Hej hopp på er alla.....
Idag har jag varit hemma hos en vän och bara snackat pärlor. Så skönt att vara barnfri
Ni pratar hobbyverksamhet och så. Jag stod ju på marknader i julas och sålde, deklarerade det som hobbyverksamhet. Gjorde så här som det stod på skatteverkets hemsida och allt gick smärtfritt igenom, fick papper hem om att jag gjort rätt.
Hobbyverksamhet
Hobby är något du gör på din fritid utan egentligt vinstsyfte, t.ex. försäljning av hemslöjd som du tillverkat själv, trädgårdsodling, djuruppfödning, jakt, fiske eller kulturell verksamhet.
Redovisning av vinsten gör du på blankett T2 som du bifogar inkomstdeklarationen. Du får göra avdrag från vinsten för försäljningsomkostnad och materialkostnad. Resultatet från blankett T2 redovisar du i Inkomstdeklaration 1 sidan 1 vid punkt 19.
Hobbyverksamhet är momsfri om omsättningen inte överstiger 30.000 kronor. Du registrerar dig till moms på en skatte- och avgiftsanmälan, SKV 4620. Du kan läsa mer i broschyren SKV 344 om hobbyverksamhet.
Kram Joanna
Aiwendil: Lusten kommer tbx och illamånadet blir bättre....
fru kreativ: Jag är där.....roligare att köpa pärlor än att använda dom.