Inlägg från: princess of woolfs |Visa alla inlägg
  • princess of woolfs

Nedsatt immunförsvar

Ja, jag var. Hade inte nedsättning av vita blodkroppar, har jag för mig, utan de fungerade helt enkelt inte som de skulle. Åt ca två penicillinkurer i månaden till jag blev 13 år. Läkaren trodde hela tiden att "det skulle bli bättre om ett par år, allra senast fem, sex år.  Men jag klarade aldrig några infektioner själv. Och efter 13 års ålder var jag fortfarande känslig, men då tog det sig andra uttryck helt enkelt. (Eksem, magkatarr, migrän, depression).  Man kan nog säga att jag har någon sorts känslighet fortfarande för överbelastning och stress, som sätter igång massa reaktioner i min kropp och själ, men jag är trots allt inte vidare infektionskänslig längre. jobbar tom inom vården, något som läkare för tio år sedan sa till mig var omöjligt.
    men det jag nu beskrivit är faktiskt ganska extremt. För de flesta barn växer ifrån detta när de är sådär tre, fyra år. Och de sprutor man kan få är gammaglubelinsprutor. Dock drar sig läkare för att ge detta till små barn. de är trots allt ganska stora och otäcka.
    Nu låter det ju trots allt som er dotter än så länge inte blivit onormalt ofta sjuk. skulle väl främst råde er till att avhålla er från stora folkmassor och liknande under vintern i år, med tanke på rs virus.
    /Madde

Svar på tråden Nedsatt immunförsvar