• Ewis

Alla (nästan) byxor för stora i midjan till 1,5 åring!

Usch jag blir så ledsen!
    Har en tös på 1,5 år som behöver ha stl 80 på längden på byxor men i midjan behöver hon ha 74 eller mindre.....

Köpte en hel hög med byxor till tösen som börjar att behövas nu när det är ruggit och kallt men som sagt dom är för stora i midjan, glider av

Hur ska man göra??
    Fler med samma problem??

Vissa byxor har ställbar resår men det är inte så vanligt och defenitivt inte typ H&M, Lindex, KappAhl mm

• Svar på tråden Alla (nästan) byxor för stora i midjan till 1,5 åring!
  • Såpan

Sy på egen ställbar resår. Det fick jag göra eller rättare sagt min mamma göra.

• Carisma95

De byxorna med ställbar resår är ju som sagt jättebra. Jag köper BARA kläder på de affärerna du nämnt och har flera byxor med det.

• Lilla Linnéa

Min dotter har alltid varit liten och nätt. Har hafy samma problem när det gäller byxor. Det finns byxor med ställbar midja men ibland måste man leta som en galning efter dem. Mjukisbyxor som inte har ställbar midja kan man sy in lite grann.

• ishacka

HM och Po.p har i princip bara byxor som man kan reglera i midjan. På bredden går storsyster utan problem i lillasysters byxor i strl 62, men på längden måste hon ha 86.

• väntar o längtar

Mexxbyxorna är ofta mycket smalare i midjan än andra. Polarns byxor är också lite smalare.

• Billi

Har samma problem med min lilla tjej, hon växer normalt på lägden men är väldigt smal (22 månader och väger 9 kilo). På Lindex har jag köpt jeans med ställbart resår, till andra byxor har jag bälte och på mjukisbyxorna har jag fått sy på extra resår.

• Snutte och Snuttan

Funkar det inte och har skärp?

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • ishacka

hängselbyxor är bra också.

• Ewis

Tar gärna emot tips här på i tråden vart ni köpt byxor med ställbar resår och gärna hur dom ser ut.
    Alltså inga byxor som är köpta förra året utan om ni handlar sånna byxor nu!

Jag har bara ställbar resår i byxor från POP, har inte hittat i någon annan affär.. eller nu luras jag har faktiskt köpt ett par bruna byxor på H&M.

TACK för alla tips och svar!

• Jen 82

Pop HM och Lindex har jag köpt byxor till min smalis på !

Svar på tråden Alla (nästan) byxor för stora i midjan till 1,5 åring!