• Ewis

Alla (nästan) byxor för stora i midjan till 1,5 åring!

Usch jag blir så ledsen!
    Har en tös på 1,5 år som behöver ha stl 80 på längden på byxor men i midjan behöver hon ha 74 eller mindre.....

Köpte en hel hög med byxor till tösen som börjar att behövas nu när det är ruggit och kallt men som sagt dom är för stora i midjan, glider av

Hur ska man göra??
    Fler med samma problem??

Vissa byxor har ställbar resår men det är inte så vanligt och defenitivt inte typ H&M, Lindex, KappAhl mm

• Svar på tråden Alla (nästan) byxor för stora i midjan till 1,5 åring!
  • Lilla Linnéa

Jag har köpt jeans på H&M med ställbar resår i midjan. Dock ej nyligen, men i år.

• Ewis

Gillar inte hängselbyxor tyvärr och skärp i en så liten storlek har jag inte hittat!!

Får nog ta och leta på H&M igen men tycker att dom haft ganska dåligt med byxor sista tiden.

• ishacka

Alla byxor som jag har tittat på på HM har haft reglerbar resår i midjan, på insidan finns det ett resårband med knapphål och i midjan(också på insidan) finns knappar att fästa resåren i.

• Ewis

Hm inser att jag måste ha maximal otur när det gäller att jag bara har hittat byxor utan ställbar resår på H&M, Lindex mm
    Dax att leta bättre!!

• Ewis

Köper nog mest byxor på Lindex och KappAhl till tösen.
    Hittar inte så många byxor på H&M.

• Carisma95

Ewis:
    Har en son och tycker HM BARA har tjejkläder...

• Helena S

Har samma problem med kläder till min 6 månaders kille (lång & smal). Har dock märkt att Pop och Mexx byxorna är dom som sitter bäst... andra ramlar av... inte så kul!

• sannapanna76

Mexx och Esprit har byxor som är mindre i midjan. Name It har också mycket som är bra. Lindex, KappAhl och ofta H&M är ju gigantiskt breda. Inte ofta jag hittar nåt där. Jo, mjukisbyxorna är väl ganska ok, men jeans o dyl är hoplöst.

• ängeln 25

H&m har ställbara i midjan... Jag köper såna...

• sannapanna76

Ja, Pop är också bra!

• Ewis

Hm Mexx och Esprit är inte så lätt att hitta där jag bor.
    Typ barnvagnsaffärena har lite av dessa märken.

Inser att jag måste kolla in H&M men affären där jag bor är inte så stor så sortimentet är där efter tyvärr.

Vad har ni andra hittat/köpt för byxor till era "smalisar" på H&M inför hösten.
    Tips!

• Helena S

Just det... "name it" är bra också!

Jag har köpt ett par jeans med skärp på H&M, kan man iaf dra åt byxorna så dom inte ramlar av!

• Ewis

Ska ta och prova dom andra byxorna jag köpt till tösen nu och sedan bär det av till köpcentrat för att lämna tillbaka och kolla in H&M
    Förhoppningsvis blir det några nya byxor

TACK för alla svar!!

• Helena S

Ewis: Hoppas du hittar något bra

• ishacka

Kolla in HM på nätet annars, det står i bildtexten vilka byxor som har reglerbar resår.
    Alla "byxor" brukar ha det, i bland finns det inte på tajts eller vad man nu vill kalla dom..

• puttris

jag tycker om lingon och blåbär där man kan öppna resåren och dra åt den själv

Svar på tråden Alla (nästan) byxor för stora i midjan till 1,5 åring!