• LillaLolla

Dreadlocks?

E sugen på att göra dreadlocks, Men vet ej vart.
    Någon som vet nått bra, eller billigt ställe i Skåne? Eller någon som kanske gör det hemma?

• Svar på tråden Dreadlocks?
  • Trynträ

Nämen förstör inte ditt hår så. Dreadlocks är ju så fult. Om jag fattat det hela rätt så måste man klippa av håret om man tröttnar på det.

• Caylinn83

Dreads är skitcoolt men jag skulle aldrig göra så mot mitt hår... Tror Emesuell i malmö gör dreads.

• mästerkattenistövlar

TS- kolla på www.dreadheadhq.com Där finna jättetydliga beskrivningar för hur du gör själv. (billigare)
    Dessutom kan du då själv bestämma hur hårt du vill göra dem, och då kan du också kamma ur dem lättare. Jag har haft dreads 5-6 ggr, och alltid kammat ur dem. Håret slits ju, men mår bra efter en toppning.

• LillaLolla

Hehe Tycker dreads är Coolt, Vet att håret kan förstöras, Men det e smällar man får ta, Det växer ju ut o blir friskt igen
    Ska kolla på Emesuell, Och tack "mästerkattenistövlar" Ska kolla in sidan, har dock Svårt att tro att jag skulle lyckas göra dom själva, Hehe..

Fler som vet??

• mästerkattenistövlar

TS- det är faktsikt jätteenkelt, men har man pengar så är det såklart bekvämare att någon annan får lite mjölksyra i armarna.

• orzia1

Finns en frisör i malmö som ligger vid triangeln som gör det

Även en frisör som ligger typ sidan om Lagerhaus i Lund gör det

Du är min lampa, Herre, min Gud gör mitt mörker till ljus
  • LillaLolla

Mästerkatten.....
    Jovisst är det de, Men man vill ju iten lägga ut hur mkt som helst.. Hehe
    Man väljer ju det billigaste,
    Vad tror du allt kan kosta om man nu gör det själv?

Oriza1 - Vet du vad det kan kostar där på ett ungifär?

• orzia1

nej tyvärr, såg bara att de hade info om att de gjorde det när jag var inne (i malmö) o köpte peruk

• mästerkattenistövlar

TS- Om du gör det själv kostar det en kam från en djuraffär. Vad kan det vara?, 100:- MAX.
    Allt sånt som det tipsas om på hemsidan är ju bara för att DE ska få sälja det. Man behöver inget särskilt vax, inga sprayer eller så.

Om man verkligen vill ha vax (för att få dreadsen att ligga ner i början) så funkar Sweet Georgia Brown kanoners, finns att köpa på HM.

• LillaLolla

orizia1 - Vet du va salongen heter lr vilken gata den ligger på?

Mästerk.. - Men jag behöver ju förlängning =/
    Att göra egna på sitt eget hår verkar ju lätt, Men inte om man ska förlänga d oxå =/

• orzia1

Den ligger på den gatan som går mot södervärn

• LillaLolla

Orizia1 - Ahh, Alltså från trianglen mot södervärn,
    Kan det vara "Comffy o. Nicole's International Hair and Beauty"? Vet att dom gör där iaf, Men tror dom e rätt dyra =/

Svar på tråden Dreadlocks?