Inlägg från: Lady Lovelocks |Visa alla inlägg
  • Lady Lovelocks

Gorby piroger som smakade minst sagt dåligt...

Idag skulle min sambo käka Gorby-piroger som var inköpta dagen innan. Det var en såndär stor påse ni vet, med många i.
    Men dessa piroger var på något vis dåliga, och smakade mögel!

Har mailat till Dafgårds vid flertal tillfällen tidigare och klagat på just pirogerna som ibland knappt ens varit bakta, och även smakat dåligt och till och med sett helt konstiga ut en gång innan.

Idag fick vi återigen slänga en hel påse för 70 spänn.

Nu börjar jag faktiskt lessna på deras dåliga kvalitet. Bara sitter här och väntar på att sambon ska börja må illa.

Har ni liknande upplevelser?

Ska maila dom och klaga, så om nån annan har samma erfarenheter så kunde det ju vara bra att länka med denna tråd i mailet.

• Svar på tråden Gorby piroger som smakade minst sagt dåligt...
  • Lady Lovelocks

Ja, dom är ju inte ens goda i friskt tillstånd så att säga. Men detta var faktiskt ännu värre.

• Lady Lovelocks

Om man klagar lär man väl få sånadär värdecheckar, men då måste man ju köpa nån av deras produkter igen. Inte såå lockande...

Ja, man vet ju inte om dom varit tinade kanske. Usch, man kan aldrig lita på nånting. Får skaffa sig en egen bondgård så man vet med säkerhet vad man käkar.

• Lady Lovelocks

SVejsan - Belive me, jag har klagat åtskilliga gånger. Inte bara angående Gorbys, utan allt möjligt. Börjar tröttna på att ringa och skriva mail nu bara när det helt tydligt inte hjälper.

• Lady Lovelocks

abnocto - Jag tycker också dom är rätt vidriga, men min sambo gillar dom. Märkligt nog.

• Lady Lovelocks

Har mailat nu och begärt pengarna tillbaka. Både kvittot och hela förpackningen är tyvärr slängda.

Vår ICA är jättefin och fräsch, och det har aldrig varit några problem med nåt annat från den butiken. Enbart Gorbysarna. Så det är inte ICA som strulat. Deras frys och kyldiskar håller väldigt bra temperaturer. Jag brukar faktiskt kolla det då och då, eftersom det så ofta står i tidningarna att affärer missköter sig på den punkten. Dom lägger hellre aldrig upp några berg av varor i frysdiskarna, så att de varor som är på toppen inte nåt ner till någon kyla så att säga. Me like min Ica!

Kontakta Miljökontoret tycker jag det är Dafgårds själva som bör göra, men tack för tipset ändå.

• Lady Lovelocks

Nu ringde dom! Dom hade fått in fler klagomål på Gorbysar, så hon ville veta datumet och så. Men det har vi ju inte kvar.

Kontentan - Om ni inte vill bli sjuka, så handla nåt annat än Gorbys.

• Lady Lovelocks

*gulp* Jag som har en hel påse Billys oxå i frysen...

Det verkar ju vara ett helt otroligt dåligt skött företag, ingen som helst kännedom kring livsmedel?

• Lady Lovelocks

Jo, men det är ju så att enda gången överhuvudtaget som jag fått dåliga matvaror är just när jag handlat Dafgårdsprodukter.

Om det vore fel på affären, transporten osv så borde det ju ha drabbat t ex Scan, Findus osv också.

Ingen slump direkt.

• Lady Lovelocks

Måste tillägga en sak till.

Köpte en Karins lasagne från dom oxå för nån vecka sedan. På paketet stod det att den skulle ta 30 minuter på 150 grader att göra i ugn. Från fryst tillstånd. Vi har en sprillans ny ugn också.

Jag hade den inne i mer än en timme, och den var likväl inte ens halvfärdig. Så jag gav upp och slängde skiten. Kvinnan på telefon idag från Dafgårds påstod att det måste ha varit nåt fel även på denna lasagne, för så skulle det tydligen inte kunna bli.

• Lady Lovelocks

Vi fick 150 spänn i ersättning och en STOR ursäkt.

Det är inte jag som vill fortsätta köpa Dafgårds, utan min sambo. Kan knappast hindra en vuxen mäniska från att äta vad han vill.

• Lady Lovelocks

Som sagt, det är inte jag utan min sambo som köper dom iallafall.

Han är en vuxen individ, så jag kan inte gärna hindra honom.

Svar på tråden Gorby piroger som smakade minst sagt dåligt...