Inlägg från: Laire |Visa alla inlägg
  • Laire

Gorby piroger som smakade minst sagt dåligt...

Har samma erfarenheter med Billys Panpizza (samma företag), oftast smakar de jättegott,men vips får man en bit som faktiskt smakar mögel (har hänt mer än ett par gånger)! Har slutat ätit dem nu, men det är synd. Och inte kom man sig för att ringa och klaga

Varför bli det man kan bli istället för det man faktiskt vill bli?
  • Laire
    sara81 skrev 2006-08-17 12:24:07 följande:
    Om man skickar in det som är kvar i påsen så går dom igen noggranna tester för att se vad som blev fel i produktionen. Jag tror nog att dom har ganska bra koll på livsmedel men däremot så kan transporterna förbättras och även butikens agerande när leveransen kommer.Jag har jobbat med att leverera mat osv till butiker och det händer mer än en gång att frysvaror får stå framme i värmen innan någon kör in dom i frysen + att det är väldigt sällan som någon kollar att det har rätt temp när man levererar varorna.Nu säger jag inte att Dafgård aldrig gör fel, men det kan vara många orsaker till att varan blir dålig.
    Eller att man väljer fel bil när man levererar.

På Coop där jag jobbade i sommar fick man slänga flera ton (!) köttfärs eftersom något pucko skickat dem i en fruktbil istället för att skicka dem i en kylbil.
  • Laire

Kan tillägga att det hände två-tre dagar i följd! Så trots att köttfärsen förstörts skickade puckot dem i en fruktbil igen.

• Laire
    sara81 skrev 2006-08-17 12:33:59 följande:
    Sundsvallstjej: Självklart så kan det vara så med men det är det jag menar med att det inte alltid är det företag som tillverkar grejerna som gjort fel.Jag har nog kört en och annan tvivelaktig transport jag med
    Jo, jag bara fortsatte på ditt inlägg. Livsmedelshanteringen är inte lika bra som man vill tro
Svar på tråden Gorby piroger som smakade minst sagt dåligt...