• hönan

5-6 cm öppen när jag kom till förlossningen...nån mer???

Jag var som sagt öppen 5-6 cm när vi kom till förlossningen,fram till dess klarade jag mig bra!Men har hört av en vän som nämt det för sin bm,att bm inte trodde att det var sant och dessutom första barnet???Är det verkligen ovanligt att man kommit så långt?Hur ska det gå nästa gång då???Tänk om det går ännu fortare??

• Svar på tråden 5-6 cm öppen när jag kom till förlossningen...nån mer???
  • gbgumman

Jag var också öppen 6 cm när jag kom till förlossningen. Toppen bara att börja föda.

• Majälva

8 cm ... fick heller aldrig nån epidural, men om det blir nån nästa gång så är det inget snack om att vänta till några regelbundna 5 minuter.

• Elut

Vid min första förlossning var jag helt öppen då jag kom in, dvs 10 cm. Fick stränga order av bm att åka in tidigare andra gången.

• Trebarnmor

8 cm första
    7cm andra
    6 cm tredje

• hidden angel

jepp... 4-5 cm sa doktorn att det var. o jag skulle snittas!!!

• Majälva

Trebarnmor,
    åkte du in tidigare de två andra gångerna eller tog hela förloppet längre tid?

• Trebarnmor

Jag åkte in tidigare, men hann inte få bedövningar.
    Andra kom på 2 tim
    Tredje 4 tim och ändå skulle jag vara i tid

• onka

Jag var öppen 5 cm när jag kom in till förlossningen. Hade första värken i bilen på väg in, ca 20 minuter innan.

• Pluttis

Konstig barnmorska... Det är väl ganska vanligt? Jag var öppen 5 cm.

• Trebarnmor

Mitt råd är att inte vänta för länge...man känner när det är dags.

Hade iofs 8,4 mil till förlossningen med första så jag fick åka ambulans med barnmorska halva vägen. Värkarna tog slut inne på förlossningen så förloppet stannade av, fick förlösas med tång.

Andra var det starka värkar hela tiden, men lite närmare till sjukhus ca 1 mil

Svar på tråden 5-6 cm öppen när jag kom till förlossningen...nån mer???