• LiMo

Vart är det varmt i mars?

Det börjar bli dags att beställa vårvinterns resa. Jag vill åka någonstans där man i stort sett är GARANTERAD sol och värme men med så kort flygtid som möjligt, hmmm knepigt va? Förra året var vi på Lanzarote och hade det UNDERBART men...... kanarieörarna är INTE solsäkert vid den årstiden + att det är SVINDYRT att leva där.

Vi funderar lite på Egypten men min man har dåliga erfarenheter av att semestra i arabländer efter att ha varit i Tunisien där de inte fick vara ifred från försäljare vart de än gick......

Nu behöver jag alltså tips! Cypern tex är det varmt där i mars?

• Svar på tråden Vart är det varmt i mars?
  • Ankianka79

Jag har hört att kap Verde är väldigt solsäkert! 30 soldagar, 25 grader i luften och 22 grader i havet i mars månad. Det är knappt 2 timmar längre flygresa dit än Kanarieöarna. Fritidsresor flyger dit, det är deras nyhet i år. Jag har inte varit här själv men det verkar lockande.

• Duckan74

En fd arbetskamrat har varit i Sharm-Ek-Sheik (Egypten) 2ggr och de är väldigt nöjda. Inga dåliga erfarenheter av folket.

Cypern kan vara bra väder, men mina erfarenheter säger att det inte alls är billigt där.

• LiMo

Tack!! Vad tror ni om Förenade Arabemiraten (Dubai) är det långt dit?

• Duckan74

I Dubai bor min kusin numera. Hon rekommenderar det varmt. Tar nog ca 6-8 timmar att flyga för du måste mellanlanda. Billigt att vara där. Taxi kostar inte många kronor och mars är en bra årstid att åka dit. Vi funderar på att åka då.
    Shopping är billigt och stort utbud.

• LiMo

Duckan...

då skall jag nog spåna vidare på det men........ inte roligt att mellanlanda

• Duckan74

Näe, det är sådär, men det är skönt med en bensträckare

Tror att det är värt mödan och pengarna att åka dit iaf.

Svar på tråden Vart är det varmt i mars?