• Anonym (orolig)

konstiga mellanblödningar, hjälp =(

Har fått konstiga mellan blödningar ett par gånger senaste månaderna. Kan komma helt plötsligt, det är som att man får mens men sen försvinner det igen efter en stund och det har kommit ca 2 veckor efter mens (men det är ingen äl blödning för äl har jag senare)Har aldrig haft det tidigare. Har sökt om det på nätet och det står att det kan vara tecken på bla.livmoderhalscancer Är så himla rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Snälla finns det någon där ute som vet va det kan vara eller som haft samma problem? Måste det vara tecken på något allvarligt?

• Svar på tråden konstiga mellanblödningar, hjälp =(
  • SizziSonny

så du e inte gravid?

• Anonym (orolig)

Nä jag är inte gravid.

• SizziSonny

okej,men har du gått till ungdomsmottagningen o frågat? de kommer säkert hjälpa dig,men ett tips e o gå dit,de känns lite opersonligt o bara ringa nån...o du behöver inte oroa dig för att hon ska tycka de e konstigt eller nåt sånt där,hon kommer garanterat att hjälpa dig!! men de e kanske bäst du gör de så snart som möjligt så de inte blir värre...tills slut kanske de e för sent,om de nu e nåt allvarligt...
    har du haft oskyddat sex me nån som har varit me fler? har du varit stressad?bantat? eller gått o oroat dig för nåt? får sånt kan göra mensen oregelbunden...
    ja vet tyvärr inte va de kan vara,men ja hoppas verkligen att de inte e nåt allvarligt o att de löser sig!!

• Anonym (Sjuksyrra)

mellanblödningar kan bero på mycket....
    oftast beror de på stress men kan även bero på Klamydia.
    Därför tycker jag att du omedelbart ska besöka din barnmorska för att utesluta klamydia.

• Anonym (orolig)

Klamydia tror jag inte att jag har. Har haft samma partner i 6 år och vi har båda testats i samband med barnlöshetsutredningen vi gjort. Har haft mycket oregelbunden mens i flera år men aldrig haft några mellanblödningar förut Ska försöka få tag på gyn idag.

• Anonym (Sjuksyrra)

TS:
    okej, men det kan mycket väl bero på att du omedvetet är lite mer stressad än tidigare. Kan ex vis bero på barnlösheten, något på jobbet, nån anhörig som kanske har problem eller är sjuk...

• Anonym (orolig)

Ja det kan ju vara så. Tycker jag är mindre stressad nu än jag varit tidigare men det kan ju vara kroppen som spelar en ett spratt. Försöker tänka att det inte behöver vara farligt, men man blir ju så nojig. Tack för era svar.

• Anonym (orolig)

Puffar upp, ifall någon mer vet vad detta kan vara

Svar på tråden konstiga mellanblödningar, hjälp =(