• diamonden

Chokladsugen, flicka eller pojke?

Jag är i vecka 28 och har ett enormt sug efter choklad...vill lätt äta en chokladkaka om dagen. Nu undrar jag, vilken myt är detta sammankopplat med? Alltså, om man vill ha mycket choklad som gravid, betyder det att man väntar en pojke eller flicka??

• Svar på tråden Chokladsugen, flicka eller pojke?
  • Fille Fjonkan

Jag vet inte vad myterna säger, men i mitt fall betydde det pojke. När jag väntade Tösen yttrade sig kalciumbehovet som yoghurtsug istället.

• familyfour
    Jag var tokig i päron och päronsplitt och piggelin när jag väntade min första son...När jag väntade min yngsta åt jag kopiösa mängder med apelsiner och nektariner... Choklad var inget jag kände sug efter...
  • Zayna

Väntar jag också pojke då?? :) Trodde att man ville ha choklad pga hormonomställningarna, som vid pms :)

• fjunis

Jag och min sambo tycker det vore trevligt med en pojk, så jag hoppas chokladmyten stämmer. Jag gillar inte choklad i vanliga fall, tycker det är direkt äckligt, men nu kan jag lätt slänga i mig en 100 grammare per kväll.

• Juppepuppe

Undrar vad som är fel på mig... Jag är inte gravid alls. Men känner ändå ett enormt sug efter choklad!

• Miramis 1980

Enligt rutin UL:et i v. 17 väntar jag en pojke, och kan inte äta chocklad, får sura uppstötningar av det. Kan inte heller dricka mjölk då mår jag illa och spyr. Så mysko, har tre pojkar sedan innan och aldrig haft dessa problem under de graviditerna. Undrar om dom såg fel på UL:et ?

Gravid i v. 36 med nr. 4
  • carola1977

Har alltid kunnat vräka i mig choklad som ogravid (Mmmmarabou mjölkcholkad...) men i början av graviditeten fick jag inte ned en bit. Mot slutet åt jag lite grann. Ut kom en flicka.

• 3 barn i familjen

Tank att det ar sa olika! Jag har en pojke och en flicka, och nu vantar jag en pojke till. Den har pojkgraviditeten ar precis lik den forra pojkgraviditeten, nu gillar jag inte kaffe och inte cholkad (vilket jag annars alskar), men ater garna ett kilo vindruvor eller annan frukt. Har gatt upp 9 kg, BF ar pa lordag. Nar jag vantade flickan drack jag kaffe och fikade mer an garna med choklad och kakor och gick upp 17 kg!!! Blir kul att hora va du far!!!

• soraya

Om man är sugen på choklad blir barnet en flicka eller en pojke, ja.

Svar på tråden Chokladsugen, flicka eller pojke?