• tellis

"" era favorit depp och pepp låtar ""

behöver insperation..när hösten kommer går stereon varm..i år behövs det mycket låtar med känslor..om krossad kärlek..svek..men också om att resa sig och att gå vidare..blir överlycklig om ni delar med er..få mig att skratta och gråta...musik är min själ!!!!!!!!1

• Svar på tråden "" era favorit depp och pepp låtar ""
  • Nevy

Favoritdepplåt: Fade to black, Metallica eller Too Happy for the blues, Louise Hoffsten.

Favoritpepplåt: I will survive, Gloria Gaynor eller Nellie the elephant, Toy Dolls.

• Lilou

Absolut basta peppningslaten som jag anda grater till ar "Hero" av Mariah Carey. Nar jag sa henne sjunge den live brot jag ihop...UNDERBAR!!!

• Mymlan

Min absoluta pepplåt är Happy Girl med Martina Mcbride!

• andypandy

I will survive e väl en kanon bra peppningslåt ! Hopelessly devoted to you från Grease tycker jag är en bra "olycklig kär" låt ! gråt låt finns ju hur många som helst ...........................................
    jag älskar gråt låtar men just nu kommer jag inte på nån speciell !

• Nevy

Tänkte bara utveckla låten "Too happy for the blues". Den handlar om när man inser att man klarar sig bättre utan den där karl som dumpade en. Jag skrev den som depplåt, för jag lyssnade väldigt mycket på den när jag blev dumpad, och grät lika mycket varje gång, tills jag började tro på budskapet, då blev det en pepp-låt.

• mejram

Håller med om att gränsen är lite luddig. Många låtar funkar som både depp och pepp beroende på humör.

George Michaels skiva Listen without prejudice har flera pärlor att gråta till och samtidigt bli stärkt av. Gamla älskares sång med Tommy Körberg är en säker snyftare. Den vackraste gryningen med Susanne Alfvengren är så vansinnigt vacker. No ordinary love med Sade och Fragile med Sting är härliga depparlåtar. Sen har ju Depeche Mode en hel radda med depparlåtar, min favvoskiva är Music for the masses. Sen börjar man ju gråta så fort Helen Sjöholm öppnar mun..

Bra humör-låtar är: det mesta med Carola - i synnerhet skivorna My tribute och På egna ben. Schlagerdängor från 80-talet. Östen med resten får vilken surpuppa som helst på bra humör. Lita aldrig på en man med Svante Thuresson och Peter LeMarc.

nej det här kan ju bli hur långt som helst.....

• Flox

Favorit depplåt är tveklöst Everybody hurts med REM.

Pepplåtar är många...

• Bergtuva

***Depp- eller argmusik: Allt med Metallica
    ***Pepp: "I will survive" med Gloria Gaynor, eller "Flashdance -What a feeling"

• Alices Mamma

Depp- R.E.M Everybody hurts

Pepp- Oj, svårt... Dio- Holy Diver

Svar på tråden "" era favorit depp och pepp låtar ""