Inlägg från: Multihealer |Visa alla inlägg
  • Multihealer

Småfolk.

Om man nu antar att vi existerar i den fjärde dimensionen och att kravet för att kunna manifestera sig i denna fjärde dimension är materia. Kan man då kanske anta att andra dimensioner inte behöver materia för att manifestera sig? Skulle man tom kunna gå så långt i sitt manifesterande tänkande att man tom kunde tänka sig in i ett omanifesterat tänkande?

Antag att någon av alla andra dimensioners tänkande inte kräver materia! Vad betyder då detta om man enbart väljer att se världen med sina materiellt seenede ögon?

Är det tom så att vi i den fjärde dimensionen redan befinner oss även i den första andra och tredje dimensionen parallellt? Fast samtidigt?

Skulle vi tom kunna se in i femte, sjätte, sjunde dimensionen osv.?

Nu är helheten inte uppdelat i dimensioner men eftersom vi inte har ett större utvecklat sinne för den kommande utvecklingen av djupare dimensioner så har vi skapat oss modeller som vi baserar på en fyrdimensionellt tänkande så vi kan "förstå" en värld bortanför vår egen begränsning.

Antag följande:
    Dimension
    1 allt är ett
    2 motsatsförhållande svart/vitt, rädsla/kärlek yin/yang
    3 längd, bredd höjd
    4 längd, bredd höjd samt tid

rent teoretiskt är det alltså först i fjärde dimensionen som denna materia krävs eftersom tid ger oss en längd av en upplevelse. I första till tredje dimensionen kan man uppleva allt men det går inte att använda sina fem sinnen eftersom dessa kräver materia för att kunna upplevas materiellt.

Ljus och kärlek
    Kent Asp

• Multihealer

Johan,

du undrade

///Multihealer:
    Men allt är ju energi, så hur kan något vara beroende av materia som egentligen inte existerar mer än som en illusion? Det kan inte vara så att energin i vår del av universum vibrerar så lågt att vi kan se det.
    ///

allt är energi.
    Alltså är även materia energi.
    För att kunna uppleva hela vårt universum som är en illusion så krävs det energi i form av materia i vår fjärde dimension.

----
    På dina övriga funderingar from texten...
    ///
    Sen när vi utvecklar oss medialt, eller öppnar vår medfödda meditativa arv från tidigare liv, så vibrerar vi lite högre, närmar oss en annan dimension och får förnimmelser av den? På samma sätt kan de i den andra dimensionen sänka sina vibrationer och manifestera sig i vår dimension? Men oftast så möts vi i vibrationerna någonstans mitt emellan, som i seanser?
    ///
    Precis som jag skrev i mitt inlägg så är allt olika dimensioner. Jag håller med dig i den sista delen av ditt inlägg. Det är precis det jag skriver i mitt inlägg fast formulerat på ett annat vis. Det är sant att olika dimensioner vibrerar i olika hastigheter. Därför är dessa dimensioner inte synliga när vi begränsar oss till att se med våra manifesterade ögon i den fjärde dimensionen.

Ljus och kärlek
    Kent Asp

• Multihealer

BadSector,
    var vänlig och låt bli att ändra mina uttryck. Var någonstans påstår jag att materia enbart skulle existera i den fjärde dimensionen? Tror du att ordet "anta" betyder samma sak som "påstår"? Kanske en kurs i läsförståelse till sig själv innan du skickar mig på kurs?

Ljus och kärlek
    Kent Asp

• Multihealer

BadSector,

då ska jag förenkla min fråga i inlägg 23 till dig. Orsaken till att jag förenklar är att du inte svarade på frågan. Därför måste jag anta att du inte förstod min röriga förklaring.

BadSector,
    tror du att ordet
    anta
    och att ordet
    påstår
    betyder samma sak?

Ljus och körlek
    Kent Asp

• Multihealer

BadSector,
    välkommen åter när du kommit till din GodSector.

Ljus och kärlek
    Kent Asp

Svar på tråden Småfolk.