• KissTheDawn

Nån med erfarenhet av järntabletterna Niferex?

Tänkte börja ta Niferex för järnvärdet börjar bli dåligt, men av nån anledning så är jag livrädd för att få förstoppning.. Hmm, nåväl.. min BM sa att Niferex snarare kan göra att det blir tvärtom. Att man "lösare" i magen så att säga... Nån som har nån erfarenhet av dom?

• Svar på tråden Nån med erfarenhet av järntabletterna Niferex?
  • nile

Hej! Jag äter nieferex och märker ingen skillnad förutom att avföringen är mörkare, nästan svart. Men men kan bli lös eller hård, men på mig funkar det. Men jag känner mig inte så pigg som jag trodde att jag skulle bli , men jag kanske är en trött liten själ .

Kram Elin

• jojag

Jag har ätit nieferex med jag blev väldig hård i magen och började må illa av det, men det är ju olika från person till person. Du kan ju prova annars är det bara att byta.
    Kram Julia

• gravid 04

Jag äter niferex och mår väldigt bra på dem har inte kännt av ngn förstoppning, men som sagt det är olika ifrån person till person.

• Tannis

Hej!

Jag äter också dessa järntabletter och märker ingen skillnad, visst är jag hård i magen men det var jag lite redan innan jag började med dem.
    Jag känner min kropp ganska väl så jag vet att biverkningar får inte jag.
    Att man skulle bli lös i magen av dem tror jag inte på.
    Är du rädd för förstoppning drick mycket vatten, dessa tabletter är för våran och barnets fördel.

Må så gott!

• Nova

Jag åt Niferex sist jag var gravid. Fungerade bra. Blev ngt hård i magen med det är ju lätt att lösa.

• glad o gravid

Hej där!
    Mitt råd är att du bör äta Hemofer. Jag åt Duroferon förut men jag hade världens sprut. Hemofer är bäst!! Finns receptfritt på apoteket. Inga biverkningar!
    Lycka till

• jebba

Hej du! Äter själv Niferex och är så långt ifrån hård i magen som det är möjligt. De satte verkligen fart på min mage iaf;)

• jebba

Hej du! Äter själv Niferex och är så långt ifrån hård i magen som det är möjligt. De satte verkligen fart på min mage iaf;)

• nenababe

Hej!
    Äter oxå niferex, 2 tabletter dagligen och det satte fart på min mage. Men ta dem inte på "tom" mage, det är då det blir lööööst... Ät gärna lite, sen mitt i måltiden så tar du tabletten, och ät mat efter. Då fungerar de bäst.
    Kram och de är faktiskt jätte bra!
    ~ Helena o hjärtat!

• cockey

Äter oxå såna. Men jag vet inte om de är bättre eller sämre än några andra. Det jag reagerade på var priset!!! Dubbelt så dyra som hemofer som jag tycker har funkat bra förut. Bm rekomonderade niferex men när dessa är slut blir det hemofer som hjälper minst lika bra iallafall på mig.

• KissTheDawn

Tack för alla svar..
    Jag får väl försöka mig på dom... det ordnar sig säkert. :)

• Teskedsmamman

Niferex är bra... det är olika på hur man reagerar på dem... jag blir hård och även om jag inte äter när jag tar min andra för dagen så blir jag inte lös i magen...

• Leonesse

jag åt niferex under min graviditet, de var jättebra, och det blev lättare att gå på toa för mig. Innan jag började med dem var jag ganska hård i magen, så de underlättade en hel del. = )

• Lotten

Jag äter niferex och har inte haft nått problem med dom. Har inte märkt att jag har fått förstoppning eller har blivit lös i magen av dom. har tagit dom nu i över 3 månader

• Opeya

Har ätit Niferex i lite mer än tre månader, men kan endast äta 1 tabl/varannan dag, annars blir det förstoppning... Tycker annars att dom fungerar jättebra.

• Champis

Jag åt denm regelbundet från vecka 20 -26. Efter v 26 tog jag dem nästan varje dag. Har inte haft några biverkningar alls. Tog 1 tablett om dagen precis efter lunchen som är mitt huvudmål.

Jag slapp äntligen den stora förlamande tröttheten. Hade kunnat sova dygnet runt! Hade jag vetat att jag hade järnbrist hade jag börjat med tabletterna tidigare. Nu är mitt Hb uppe i 130 men jag försöker fortfarande att komma ihåg att ta en järntablett då då. Vill inte drabbas av järnbrist igen.

• Pålli

Jag började ta dem men jag blev jätte lös i magen och fick enormt med gaser, så jag slutade med dem. Men nu sist min BM kollade så har mitt järnvärde sjunkit ännu mer, så jag har fått ngr andra utskrivna.

• KnutRut

Prova Blutsaft det är kanon

• petrusjka

Oj vad olika vi reagerar på samma tabletter! Jag blev helförstoppad efter att ha ätit Niferex i en vecka. Så nu tar jag dem var tredje dag ca och äter katrinplommon samtidigt. Har aldrig haft problem med magen, så jag tyckte det var jättejobbigt med förstoppningen...

Lycka till tjejen!

Svar på tråden Nån med erfarenhet av järntabletterna Niferex?