• pethra82

    Två pojkar först! vad blir/blev eran tredje?

    ni som fått två pojkar på rad som första barn.... vad blev/blir erat tredje? lite nyfiken då många säger att chanserna att få tre pojkar på raken är vanligare än två pojkar och en flicka .... vet inte om detta verkligen kan stämma så jag tänkte fråga er hur det varit för erSkrattande

    ha det gott!!// Pethra

  • Svar på tråden Två pojkar först! vad blir/blev eran tredje?
  • Det ljuva livet

    Tre killar fick vi. Har hört nånstans att det är 50-50% vilket kön första barnet blir, 60-40% att att tvåan blir samma som ettan, och 70-30% att trean blir samma som de två andra. (Kanske bara är en skröna?)


    Mamma³
  • Maja 75

    Har 3 pojkar och försöker få en 4:e... Nä, vänta nu lite!!! Det är en flicka vi försöker göra!!! Så är det! Tihihi...

  • Det ljuva livet

    Dummt skrivet av mig, det är inget minustecken .


    Mamma³
  • Rosenöga

    menade du inte mellan 60 och 40 procent och mellan 70 och 30 procent? Mellan 60 och 40 blir 50 och mellan 70 och 30 blir 50.

  • Det ljuva livet

    Alltså det är 50%-50% att man får ett visst kön fösta gången. Sen är det 60% chans att man får samma andra gången. Och 70% chans att man får samma om man har två av ett kön. Har inget som helst belägg för detta påstående utan det är bara nått som jag hört.


    Mamma³
  • Rosenöga

    Okej! Värsta Supermamman, nu begriper till och med jag hur du menar.

    Jag har hört att det är fifty-fifty för varje barn. Men jag skulle gärna kunna tro på det du säger. För t ex om spermierna är dåliga överlever tjej spermier längst och olika orsaker hos kvinnan påstås också kunna göra att somliga föder bara det ena könet.

  • pethra82

    hallå! ja, jag har oxå hört liknande men enligt statistiskacentralbyrån så är det 50/50 varje gång och vad det blir för kön på resp. barn är helt oberoende av varandra.... 25% av alla tvåbarnsmammor har bara pojkar, 14% av alla trebarnsmammor har bara pojkar och 8% av alla fyrabarnsmammor  har bara pojkar så rent statistiskt så borde det väl vara 86% chans på tredje försöket att det blir en flicka eller *s*!? känner mig lite förvirrad men..... hoppas någn hängde med......Räcka ut tungan


    *Elliot -04 & Fabian -06*
  • pethra82

    En teori till!!

    kan det ha med rutiner att göra vilken sort barn man får?? tex att man som kvinna äter mycket kryddstark mat, mycket kött, lite citrusfrukter o grönsaker och lite mejeriprodukter (allt detta sägs vara till fördel för tjejspermierna om man gör tvärtom *L*)
    ... att mannen kanske lever hälsosamt (inte utsätts för några farliga gifter på jobbet och liknande som ska göra att tjej-spermierna är dom som klarar sig bäst  i dålig miljö) vistats i sval miljö, dricker mycket kaffe och att man ofta har sex på ett visst sätt mm.....!!??

    när jag analyserar vårat liv som vi lever så stämmer det mesta in på att vi borde fått killar och det vore intressant o se om man kan "tillverka" en liten tjej bara genom att leva så tvärt om som möjligt mot vad man brukar göra?


    *Elliot -04 & Fabian -06*
  • Det ljuva livet

    He he! En av makens släktingar i Montenegro gjorde sin son på "reccept" .. Massor av saker som han skulle äta och vissa som han inte fick äta. Han är grymt impad på maken som fått tre söner utan "reccept" :


    Mamma³
  • Rosenöga

    Visst kan man hitta olika metoder för att bestämma könet. Bastubad och trånga kalsingar, för killen alltså, är till nackdel för pojkspermier t ex.

    Men det påstås också att olika surhetsgrad i slidan hos kvinnan kan vara avgörande. Då skulle man kunna förstå varför det blir samma kön gång på gång.

Svar på tråden Två pojkar först! vad blir/blev eran tredje?