• princess04

hjälp!! ang munherpesplåster!!!

Har fått ett utbrott munherpes idag . Köpte därför compeed munsårsplåster och satte på, tänkte inte ens att det kunde vara farligt när man är grav, vilket det säkert inte är men nu börjar jag bli lite orolig. Plåstret innehåller nanocoloid....vet int alls vad det är..

Är det någon som vet om det är någon fara att använda dem. Vet att jag kanske är lite nojig..Men bättre att fråga än oroa ihjäl sig...

• Svar på tråden hjälp!! ang munherpesplåster!!!
  • lovely lily

Oj, jag har oxå fått lite munsår och har glatt använt mig av min favvo kräm vectavir... Inte ens tänkt på att det kan vara farligt. :( Vet inte vad det är för plåster du använder men det kanske finns en bipacksedel? Eller så kan du kolla på apotekets hemsida, där står all info om det som går att köpa där. Lycka till och det är säkert ingen fara

• princess04

det står ingenting överhuvudtaget om plåstret och graviditet..Det borde ju inte vara farligt då, i så fall måste det väl stå?

• lovely lily

japp, i så fall SKA det stå, plåstra på du. ;) Kjam/Jess

• princess04

Jag ska göra det Hoppas bara det hjälper. Är såå otrevligt med munsår ju..och ont gör det också
    Tack för hjälpen!

• Coca cola light

Tycker du att plåstret funkar bra? Jag brukar själv ha munsår men jag har inte vågat mig på plåstret.

• Millimani

Nä, det är ju inget "medicinskt" i plåstret, så det är ju ingen fara. Däremot tyckte jag det var helt värdelöst!! det lossnade så snabbt, det sitter ju vid munnen.
    Jag använde Vectavir när jag var gravid. jag trodde inte det var farligt...

• princess04

Köpte det idag så jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt..Men det känns inte så bra just nu...tycker att det har blivit värre vilket det iofs kan bli när det blommar upp...MEn det blir nog att köpa en salva i stället...

Fy för munsår!

• lovely lily

Jag vet! Det gör jätteont och ser trist ut... Har du testat vectavir? Det är superbra men jag läste att man ska rådgöra med läkare innan man använder det under graviditet. Men det är superbra iallafall och det kanske kan vara något senare? Ha det/Jess

Svar på tråden hjälp!! ang munherpesplåster!!!