• Liljeblomman

Blod i urinen och svider i urinröret!

Jag har ett återkommande problem med blod som läcker ur urinröret och det svider och "ilar" i urinröret och uppåt. Det återkommer regelbundet, med 3-6 veckor mellan gångerna kanske, men varar bara 1 eller max 2 dagar. Jag dricker extra mycket så "sköljs" det ur och besvären försvinner. Min urin kan också vara lite mörk och grumlig ibland och det kan se ut som det är lite "vitt" i den. Vad är det här för något, kan det vara något farligt? Jag var och lämnade urinprov men det kom inte upp något på stickorna, de skulle dock skicka iväg provet för en odling.
    Funderar på om det kan vara urinsten, har någon här haft det? Hur får man bort det i såfall?
    Eller kan det vara något annat?
    Är lite orolig...

• Svar på tråden Blod i urinen och svider i urinröret!
  • Joshuas Gudmor

Låter som urinvägsinfektion....det återkommer antagligen för att balterierna finns kvar...de dör enbart med hjälv av Antibiotika!

Lycka till

Diplomati.....är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan!
  • emejo128

Vet inte om urinsten, men kan det inte vara en vanlig urinvägsinfektion som kommer och går? Jag hade de sista månaderna när jag var gravid sist och det syntes inget på proverna men på odlingen.

• wlinden

känner igen detta du beskriver som urinvägsinfektion..
    du kan oxå ha sk koli bakterier i urinen, detta går endast bort med antibiotika.. urinsten är det inte iaf..

det du kan göra för att lindra smärtan osv är att dricka tranbärsaft som försurar urinen (dessa bakterier trivs inte i urinen av det)

• Ada Göteborg

Uh, jobbigt! Ordentlig urinvägsinfektion skulle jag tro. Hade det för några år sedan jag med, stickorna gav inget, men odlingen gjorde det.
    När jag undrar över olika sjukdoms alternativ brukar jag kolla läkarboken på www.fass.se

• Lisa77

Du bör gå till läkaren och få en ordentlig omgång sulfa!
    Sprider det sig upp blir det inte kul och kan ge dig men....

• Liljeblomman

Åh, tack för era snabba svar!
    Ja, jag misstänkte också urinvägsinfektion, men läkaren jag lämnade urinprovet hos var lite tveksam eftersom mina besvär går över så snabbt "av sig själv" (i och för sig genom att jag dricker extra mycket och då "sköljer ur").

Men tusen tack för era svar, nu är jag lite lugnare och får invänta svaret från odlingen, hoppas att det "bara" är en urinvägsinfektion och att en kur penicillin gör susen i så fall!

Ska köpa hem lite tranbärsjuice till helgen också :)

Svar på tråden Blod i urinen och svider i urinröret!