Blodklumpar i mensen
Jag får väl våga mig in i "mitt" forum då för en gångs skull. Det var evigheter sedan jag pratade barnplanering på FL.
Vi har inte haft något skydd sedan Milla föddes för drygt tre år sedan men det är lika hopplöst som de tre år vi fick försöka innan Milla äntligen blev till.
Min mens har varit oregelbunden ett bra tag nu och beter sig jätteskumt åt. Har varit med om det förut och varit på undersökning men det hittades inga fel på mig. Mina störtblödningar berodde på depressionsstress då.
Nu är jag inte längre stressad eller deprimerad men mensen vill liksom inte bli normal igen. Jag är nästan övertygad om att det har med min övervikt att göra och läkaren sa att det inte var helt omöjligt. Jag väger 87 kg till 162 cm. Jag har tagit hormonprover men inget fel har hittats där heller.
Nu till själva frågan...
Det senaste halvåret har jag vid min mens haft rejäla blodklumpar. Så stora som 2-3 cm geléaktiga mörka klumpar. Har någon annan varit med om detta och vet vad det kan bero på? Tidigare har jag bara haft vanliga blödningar om än väldigt rikliga. Möjligtvis enstaka pytteklumpar av levrat blod men ingenting sånt här.
Jag frågar här innan jag kontaktar läkaren igen för jag är inte så pigg på att gå in i den processen igen i onödan. Jag har som sagt redan gått igenom undersökning (ett år sedan sist nu) men jag ska enligt gynekologen vara frisk och fertil (han såg att jag hade ÄL).