• fantasy

Efter kejsarsnitt?

När kunde ni börja träna efter kejsarsnittet?

Fyra veckor blev jag tillsagd att ta det lugnt, nu två månader senare gör jag allt jag gjorde innan snittet.

Hur länge hade ni ont?

Har aldrig haft speciellt ont, andra och tredje dagen efter snittet var det som mest ömt och stramade som mest sedan försvann det mer och mer, efter en vecka kändes det överhuvudtaget inte att jag hade ett snitt i magen..

Hur länge låg ni inne?

Snittades på torsdagen, åkte hem på lördagen, funderade på att fara hem dagen efter men låg en dag extra eftersom min son därhemma var sjuk, tänkte att det var bra om vi inte var uppi honom med joline då då hon var så nyfödd..

Hur långt efter kejsarsnittet orkade ni ta lite promenader o kanske gå på stan?

promenader var inget större problem två dagar efteråt, fyra dagar efteråt gick vi på stan, i fyra (!?) timmar...

Hur lång tid tog det för er att gå ner i vikt?

Ganska fort, tappade 10 av 12 kg inom en månad.

Hur lång tid tog det innan "bebismagen" försvann? (funderar på vilka kläder man ska ta med sig till bb)

Större delen av bebismagen försvann redan på bb, men en liten mage fanns kvar de två-tre första veckorna men den minskade ju för varje dag..

Hur mkt kläder till bebisen ska man ta med när det är en ungefärlig vårdtid på 4 dygn enlig bm där?

Ta med ett ombyte per dag, behövs mer så kan ju din sambo hämta hemmifrån under tiden..

Svar på tråden Efter kejsarsnitt?