• Tigerunge

Börjar det ändå inte bli tjatigt med Ikea?

Jag är väldigt förtjust i att gå omkring på Ikea. Gillar att det ger mig inspiration till mitt hem, men det är just vad det är också, inspiration.
    Det betyder inte att man måste handla hela sitt hem där.Nu känner jag att jag är ganska less på det och det är inte många hem man ser som känns annorluda.
    Herregud man ser samma saker hemma hos folk varenda dag eller på cafeet runt hörnet.

Nä, fram med lite annat som känns fräscht och annorlunda.

• Svar på tråden Börjar det ändå inte bli tjatigt med Ikea?
  • luffilu

jag måste bara få säga nått om ikea. fyfan vad jag hatar å gå där.

• NJsmamma

Jag håller med till fullo.. kul att gå där för att få inspiration till hemmet, och speciellt nu då vi flyttar om 2 veckor.. Men måste säga att Mio är min nya favorit, där har vi köpt både det nya köksbordet+ stolar och nya soffgruppen..

• NizzY

jag har alltid sagt samma sak
    Ikea är skoj , det ge en lite inblick i var som är inne och så, jag köper mina stora saker där som tex soffa och säng men allat det andra det som sätter "smak" på hemmet skulle jag aldrig köpa där, TYCKER SYND om de som inte har råd att köpa konst nån annanstans och inte är tillräckling kreativa för att fixa nåt själv
    små sterinljus är ju underbara på Ikea bara för et behöver man inte ha de på samma fatt med samma utsmyckning som den såg ut just på stället.
    Vill ni köpa lite konst av mig ? jag tänkte starta ett projekt "äkta konst åt medelklass folket , typ "
    hör av er då
    Ikea i all ära vet jag med lite orginell måste man jo vara

• Crazy Baby

För mig är det en prisfråga!

Så länge vi kommar att ha småbarn så kommer vi nog att handla det mesta på IKEA, lägger hellre ner lite pengar på slit och släng saker som ändå kommer att bli ytbytta om några år pga av skador och liknande. Sen när barnen är större kommer vi självklart köpa "riktiga" möbler på MIO eller liknande!

• MansonDust

Känns som alla har Ikea-hem.

• AMA68

Jag tycker jag köper "allt" på IKEA men när jag ser mig omkring har jag faktiskt inte särskilt mycket möbler därifrån trots allt??

Det är en byrå i hallen (fått av morsan när hon flyttade till mindre), liten byrå i Villes rum + matstol, vår sängstomme och två enkla vita bokhyllor på kontoret. Inget av det är nyinköpt mer än Villes matstol då.

• Tigerunge

Nä, mitt hem är inte heller en Ikeareklam

• Taggtroden

Skulle gärna handla mer på Mio, men har man inte råd så :( Älskar IKEA i alla fall, då de har så mycket olika stilar att välja på! Fast de snygga möblerna är ändå typ alltid dyra :/

Svar på tråden Börjar det ändå inte bli tjatigt med Ikea?