• Who am I

Är det någon som vet? ( såga upp hål i innedörr och sätta in glas)

Är det någon som vet vart man kan lämna in en vanlig innedörr, i detta fall badrumsdörren, för att få hjälp med att borra upp ett hål och sätta in ett frostat glas i hålet?
    Vi har inga fönster i badrummet och jag tycker det verkar vara en bra idé för att få in ljus i badrummet.
    Självfallet tänker jag låta sätta in frostat glas

Finns det någon på FL som har denna sortens lösning i sitt hus/lägenhet med bilder på hur resultatet blev??
  • Svar på tråden Är det någon som vet? ( såga upp hål i innedörr och sätta in glas)
  • Sagalin

Det skulle jag också vilja veta. Jag har haft samma funderingar med vår badrumsdörr. Men det kanske blir lite ljusare i hallen utanför om man målar dörren vit.

• LPW

Jag vet att Doorias "tillbehör" går att sätta in i en befintlig dörr (funderar själv på ett runt fönster i dörren in till tvättstugan), men frågan är om de fungerar i alla dörrar?! Tror att det skall gå att göra själv även om det förstås är bättre att beställa direkt från fabriken från början.

• stjärnskottet

Vi sågade själv hål i wc dörren o satte in frostat glas + en typ av list som vi sprejade silver färgad (det köpte vi hos glas mästarn, en glas/fotorams affär)
    Det blev kanon fint, har tyvärr inga bilder på datorn på dörren utan bara vanliga foton..
    Ps, vi gjorde ej ett runt fönster, utan ett 4 kantigt men med hörnet uppåt.Super snyggt!

Svar på tråden Är det någon som vet? ( såga upp hål i innedörr och sätta in glas)