• Svar på tråden rakpermanent
  • Den där Linn

Sliter lika mycket som en vanlig permanent, håller lika länge också...

En rakpermanent är precis samma som en permanenet förutom att håret kammas rakt istället för rullas upp på spolar!

• Tilia

Pindus: Japp! Gjorde det i december 05 och fixade utväxten nu i juli. Toppen, säger jag bara! Funderar på vad som fick mig att vänta så länge på att göra det. Goodbye plattång!

• Pindus

tilia: gjorde du varm el kall?? sliter det mkt på håret el? hur länge kan det gå mellan två behandlingar?

• Tilia

Jag gjorde den varma, och jag har inte märkt att mitt hår skulle ha tagit skada faktiskt. Jag är rätt övertygad om att den här permanenten är skonsammare än de gamla hederliga rakpermanenterna. För att kunna fixa utväxten måste den vara 8-10 cm lång, så de kan behandla det partiet utan att beröra det redan raka håret. Men det är superskönt att leva nu! Kan tvätta håret så ofta jag vill utan att kämpa med någon jäkla plattång eller fön. Rekommenderas!

• Pindus

jag är ju sugen på att klippa av som länken där uppe... Hatar denna etappklippta Jennifer Aniston frilla jag har fått :(
    Det låter ju för bra för att va sant :)

Kan man ändå locka håret med locktång om man skulle vilja det?
    måste man använda Matrix sleek lock produkter efter väl?

• Tilia

Pindus: frisyren i länken var verkligen jättesnygg! Men jag tror inte att du får till den utan att alltid använda locktång, och det skulle jag INTE rekommendera efter att du kört permanenten. Jag låter i princip alltid håret lufttorka numera, för det är ju torrare och skörare än innan behandlingen även om det inte märks. Tänk på att ditt hår blir jätterakt efter en rakpermanent, allt självfall är borta.

• Pindus

det var väl därför jag tänkte på klippa först för att se hur man trivs med det lockigt i bland med o med plattång ibland...men som du skrev i gb så kanske man inte ens vill klippa av det efteråt...Jag vet bara att jag hatar min etappfrisyr o ngt måste ändras :)

• Pindus

o det låter ju som en dröm att bara tvätta o självtorka :)

• Uddo

Hej.. jag har oxå rakpermanentat hår men skulle aldrig kunna luft torka håret..måste alltid föna håret för att få det helt rakt, så det beror helt på vad man har för slags lockar. men tror du att det verkligen behövs en rakpermanent? kanske räcker det med plattång? för har man bara "lite vågigt" hår blir det nog jätte platt. Iallafall min permanent gör jag en gång om året,jag har gjort det i ca 5-6år & kan inte säga att det har slitigt specielt mycket på håret.jag tvättar det endast 3g i veckan vilket jag blev rekomenderad hos frisören tillen början blev håret väldigt fett men det va ju för att jag annars tvättat det varje dag. Men om du vill prova så ska du inte vara orolig att det blir slitet av en permanent..Hoppas du blir nöjd med ditt hår:)

Svar på tråden rakpermanent