• teddybjörnen

Skall jag klippa håret på 1,5 åring?

Min dotter är 20 månader och hennes "frisyr" börjar se lite rolig ut (men hon är hur söt som helst!) I nacken växer håret på rejält och är långt och lockigt, nästan korkskruvar ibland. Vid öronen och i pannan är håret fortfarande väldigt kort. Hon har tunnt hår. Stämmer det att man kan få håret att bli tjockare om man klipper det ofta på barnen när de är små och bör jag då klippa även lite vid öronen och uppe på huvudet, även om det är rätt kort där? Vad tror ni?

• Svar på tråden Skall jag klippa håret på 1,5 åring?
  • Crazy Baby

Vi har klippt dottern regelbundet sen hon föddes och hennes hår har inte blivit tjockare för det!

• FruGustavsson

toppa lite på det som är jätte långt, det gjorde jag på våran pojk från det att han var året.. det växer ju som sagt i nacken och runt öronen, så där klippte jag lite sen har det andra fått växa ikapp..

men gör som du vill...

• The Bumblebee

Tror inte att det där stämmer. Håret växer väl mer jämt när man klippt det, och ser tjockare ut pga av det kanske

Jag klippte min son första gången när han var 10 månader, då hade han luggen i ögonen, så det var inte så mycket att fundera på.

Mamma till ♥Aron♥ (050303) & ♥Elmer♥ (060418)
  • sturen

förstår inte HUR klippningar skulle kunna påverka hårrötterna och tjockleken på håret?? här klipper vi bara om det behövs och barnet VILL

• teddybjörnen

Trode nästan det själv! Kan inte riktigt förstå hur håret skall kunna bli tjockare av att klippa det!!! Klippa om barnet vill är ju en annan vinkling på det hela, men då jag inte bestämt om jag vill än så är inte Nova tillfrågad än Men vill inte hon så får hennes söta lockar vara kvar så klart. Hon är ju ändå väldigt söt! Trots sin hokeyfrilla.

• The Bumblebee

Å jösses, ska man låta barnet bestämma om det vill bli klippt?
    Jag hade väl tur med ett barn som tycker att det är jätteskönt att bli friserad  men hade det inte varit så - så hade jag faktiskt klippt honom ändå. (Med lite lek och spex förstås, saxar är ju vassa föremål, vill ju inte ha ett argt viftande barn i stolen )

• sturen

the B- ska och ska för MIG är det självklart. orecis lika lite som jag själv skulle vilja bli klippt mot min vilja skulle jag göra det mot någon annan. Mot en fysiskt svagare nej, aldrig det är övergrepp.

• josssan84

Har fått klippt min son regelbundet sen 8månaders ålder, tyvärr kan jag nog inte säga detsamma om min dotter = )

• The Bumblebee

Så olika man kan tycka! Kan inte låta bli att tycka att det är lite av en utmaning att göra det till nåt roligt för honom, och kanske lyckas klippa trots att han egentligen inte vill!

• The Bumblebee
    Sturen:
    Måste ju bara fråga - Är du av samma åsikt när det gäller tandborsting? Vill inte barnet, så låter du bli, eftersom det skulle vara ett övergrepp att borsta på ett argt barn?
Svar på tråden Skall jag klippa håret på 1,5 åring?