• Hassel70

pergotime

Hej!
    Blev gravid på min första pergokur i mars (+otrivellespruta dag 15 efter VUL med 19mm ägg)men det slutade i MA och skrapning ca v 9. Körde sedan två vändor utan pergo, men bad att få ett nytt försök denna gång. Åt dag 5-9 och VUL cd13 då jag också hade "bra" ägg och tog sprutan på kvällen. (Har en släng pco by the way)
    Är nu i cd 19 och känner mig skengravid... hur nojig blir man inte..
    Lycka till alla, pergo känns bra, men jag har hört något rykte att det påverkar slemhinnan i livmodern så att det kan vara svårare för ägget att fästa? Någon som hört något liknande?

• Hassel70

Blondi75 - Jag vet hur du känner..pirrigt som tusan.. jag försöker att inte leta symptom hela tiden, men har noterat att den här veckan efter ÄL så har det känts en hel del i äggstocksregionerna/mensvärk.. men inga ömma boppar. Än. hmm.. Jag försöker tänka att det ändå fungerade en gång (det tog) och varför ska man ha otur en gång till? (ma)

Majsan26 - lycka till! "försökt 15 gånger", menar du då 15 månader? Har två kompisar som lyckades genom insem, så man håller tummarna.

• Hassel70

Snuffsan74: glömde bort din första fråga om när chansen är störst att bli gravid efter pergokuren: min gyn kör med instruktionerna att boka tid hos honom dag 12-14 för att mäta hur bred äggblåsan är (och räkna så det inte är fler) Runt 18, 19, 20 mm så är det stor chans att det släpper inom 24 timmar (kommer inte ihåg exakt hur stora mina har varit, glömde skriva upp..:) Denna cykel hade jag 18mm dag 13 och gyn sa åt mig att ta sprutan samma kväll och "ge järnet" med sambon så mycket vi kunde närmsta dagarna.

• Hassel70

Yla: har också bra fått en kur i taget utskriven, enkel dos. Kan bero på att din gyn kanske gissar att du ska bli gravid på den? Som läkare ska man ju inte heller skriva ut för mycket av en medicin om man inte är säker på att det behövs.. inte för att jag tror att du ska missbruka den eller sälja den på svarta börsen...min gissning bara.

• Hassel70

Nu håller jag tummarna för er - Pergo är min nya husgud. Plussade idag på morgonen.

• Hassel70

Majsan26: halloj och tack! Vi har försökt "allvarligt" i ungefär ett år, dvs med ÄLtest, utredningsstart i dec, blodprov under dubbelPergokur= jag har lite PCO men då släppte jag flera ägg så vi fick rött ljus, spolning av äggledare, kontroll av min sambo (ok)..Först riktiga enkeldosen Pergo+Ovitrell åt jag i mars och blev gravid på den. MA i vecka 5-6, men vi fick reda på det först i vecka 8-9 då vi var på U-ljud. Aptråkigt. Jag fick skrapa och det var första gången jag låg i en sjukhussäng..hm..tog någon månad innan cykeln kom i gång och sedan ville min Gyn. att vi skulle testa en cykel utan Pergo. Det blev två pga semester och sedan är vi här i aug! På cd 13 kollade jag ägg och hade ett på 19 mm. Ovitrellspruta samma kväll och det gjorde tydligen susen. Det känns helt super! MEN jag är ju inte helt avspänd än, vill gärna passera missfallstiden från förra gången..
    tack och kämpa på!

• Hassel70

Phu..det är rena deckaren att läsa vad som händer här! Jag håller tummarna för er nu! I min mage sprakar och brakar det mest hela tiden. Jag tar alla "ljud" som goda tecken. Förra gången var tystnad ett dåligt tecken.
    *håller tummarna så knogarna vitnar för er*
    stor kram och tack igen för alla grattis1

4+0 veckor idag.

• Hassel70

Hej igen!
    Kan rapportera att ja, jag känner mig ordentligt gravid - det "pratar och sprakar" i nedre magen och bröstvårtorna står rakt ut och vill inte bli petade på. Mina skumma flytningar har gått över, så just nu är jag lugn. 4+4 är ju inte direkt långt gången, så jag lär väl få nippran fler gånger..
    Håller alla tummar för alla pergopinglor..

• Hassel70

Blondi: håller tummarna..nu är det bara nedräkning!

• Hassel70

Oj, vad ni håller en på halster! Jag har bara läst under någon vecka.. men jag tänker på er mycket. Hur har det gått nu???? Någon som kollat sig??? Nyyyyyyyyyyfiken!

• Hassel70

Tackar som frågar! Jag mår prima! Är i 6+1 och lite argsint, men annars är allt bra!

Svar på tråden pergotime