• majsan26

pergotime

hej tjejer...

jag började ta pergo i lördags...min alldelles första kur! Är på försök 16 och vi är oförklarigt barnlösa.....alla prover var ok. Så jag vet egentligen inte om det finns en chans till bara för att jag atr pergo...

jag blev sagt att börja på dag 2....konstig nu, eller hur?

men ....det kan vara skönt att följas åt...hoppas att det är vårt tur nu!

• majsan26

blondi75: dem på Fertilitetskliniken (malmö) sa så här: att läkarna här kör med denna "metod", att alla som äter pergotabletter gör det från dag 2 (alltså inte bara jag). Nu undrar jag om det finns några här som gör insemination i Malmö, för att kolla om detta stämmer?

har också läst någonstans att i USA kör dem alltid från dag 2....hmm...hoppas vi löser gåtan snart1

• majsan26

nej, det är planerat för insemination. Har försökt 15 gånger utan resultat och nu gör vi insemination för första gången.

• majsan26

blondi75 - jag fick aldrig pergo innan just för att jag hade en normal, till och med mkt fin ägglosning(som min gyn sa).

Nu fick jag pergo för att man inte kör (hör i malmö) med insemination i ostimulerad menscykel. Det är meningen att det skall vara ökade chanser.

fråga gärna mer!

• majsan26

hassel70- ja, då menar jag 15 månader, för det är kollat att jag har ägglosning varje månad. Vi började i verkstan i maj 2005.

achwell- hade du ingen ägglosning innan heller? Jag trodde att pergo var så starka att dem sätter igång ägglosning till alla! ojjj vad okunnig jag var.... Hoppas du får det igång snart!

kramar till er!

• majsan26

grattis hassel70! Gud så härligt! hur länge försökte ni? var det första kuren pergo?

grattis igen!

• majsan26

tjejer! jag blev överstimulerad av enkelpergokur och vi kan inte göra inseminationen denna månad. Jag har tre foliklar , de sa att risken för trillingar är stor. Men vi har funderat fram och tillbaka och tänker ha sex ändå, ....är risken verkligen så stor??? Vad säger ni ?

• majsan26

skönt hassel70! ta hand om lilla magen kram

• majsan26

blondi gumman,...då får vi räkna tillsammans! jag har också bim på onsdag nästa vecka,...tänker testa på måndag. har massa symptom och tror helhjärtat att det blir något denna månad

lycka till och vi följs åt!

• majsan26

hej tjejer!

Blondi- jag har känsliga bröstvårtor(fast inte super-känsliga) och känningar i tjejmagen redan efter äl alltså! Det ömmar i brösten också då och då. Och det drar i tjejmagen också. Jag hoppas av hela mitt hjärta, men jag lovar att jag kommer inte att ta livet av mig om det nu inte är positiv denna gången heller Positiv inställning gäller här! Håller tummarna till dig också gumman!

Achwell och snufssan - tack för att ni tänker på oss. Heja på!

• majsan26

hej blondi(och alla andra...)...jag har inga speciella symptom längre...det känns som vanligt..ledsen för det... Idag var vi hela tiden i skogen (plockade svamp )och tänkte inte ett dugg på bim....kanske därför inte på symptom heller.....Tror inte jag skall testa imorgon. återkommer . kram till er och lycka till!

• majsan26

grattis achwell!!!!!!! Lycka till alla andra!

Svar på tråden pergotime