• Achwell

pergotime

Jag har gjort min första pergokur (första tabletten 13/7). Men den resulterade inte tyvärr i någon ägglossning och det kommer heller ingen mens! **suck** Måste nu invänta att läkaren kommer tillbaka från semestern innan något mer kan hända. Det är kul att läsa att det gått bra för en del ialla fall, grattis till er som plussat . Jag ska definivt besöka denna tråd mer för att se hur det går för er! *Lycka till*

• Achwell

majsan26: Nej, jag hade ingen ägglossning innan, inte vad jag vet ialla fall. Det är väl meningen att pergo dels hjälpa ägget att växa till sig och sen släppas iväg ja sätta igång ägglossningen. Men när jag testat med stickorna så har de alltid visat negativt. Sen har jag inte kännt någon heller.. i magtrakten. Jag antar att jag inte har haft någon ägglossning. Så fort jag får svar på mitt blodprov kan jag veta med säkerhet om det varit ägglossning. Men det får jag inte veta förräns om 1½ vecka.. typ. Ja, tack, jag hoppas jag får igång det snart.

• Achwell

Min läkare sa att vi skulle försöka 4 gånger med Pergo.... men det är ju lite svårt att ta andra omgången Pergo när dels,
    * läkaren är på semester,
    * man har inte fått ägglossning och
    * dels så har man inte fått någon mens.....

Jag antar att när jag kommer på besök igen så blir jag väl satt på Gestapuran och Pergo igen. Jag hoppas det tar sig snart. :-|

Ja, snuffsan74, jag har heller inte hört talas om någon spruta. Vad är den bra för? Hoppas biverkningarna går över snart snuffsan74.

• Achwell

blondi75: Ahaa... okej, du kör en sån kur. Ja, men det var väl bra att din läkare inte ville slösa på tiden. Min läkare verkar då inte alls ha bråttom fastän han sa vi mitt första besök "Vad jag förstår så vill väl du vara gravid igår"... hehe.. han verkar ialla fall förstå min frustration lite granna.

• Achwell

ior06: Ja, jag har provat att tempa, men min temp ändrar sig dag för dag så det är jättesvårt. Det är så mycket som spelar roll verkar det som. När på dagen, fryser man, har man tränat, ska man sova, har man nyss vaknat.. mm... mycket. Intressant dock att du hört att man inte får utslag på ÄL stickor när man äter Pergo. Jag provar även billingemetoden (sekretmetoden) nu OCH stickor nu när jag äter RR. Så vi får väl se.

Ha det bra tjejor!

• Achwell

Ylva, ja, jag tror på det som Hassel70 säger. Det kan vara så att din läkare vill att du ska prova en kur Pergo och sen så får man se vad som händer. Jag fick recpet på Pergo på 3 gånger. Nu blev det ju så tråkigt att jag inte fick ägglossning eller mens. Så jag kan ju inte börja med Pergo igen.... den tar man ju på sin 5:e mens dag.... men men, ingen mens, ingen Pergo.

blodi75: Du berättar att du mått dåligt av Pergon. Det kanske blir bättre om du tar dom i samband med mat. Jag märkte att det blev bättre då. Men ioförsig..... med lite tur så var det kanske den sista Pergo kuren nu när du har din 14:e dag på onsdag. Hoppas du ägglossar då och att plusset kommer!

• Achwell

blondi75: Åh, vilka bra nyheter, stora ägg och läkaren tror att du har stor chans att bli gravid. En stor lycka-till kram!

Själv så händer det ingenting just nu. På måndag kommer läkaren tillbaka från semestern... så jag får väl ett brev lagom till slutet på nästa vecka, förhoppningsvis innehållande ett datum för återbesök.

majsan26: Oj! Trillingar... ja du.. det låter spännande

Hassel70: GRATTIS! Åh, så härligt! Lycka till nu!

• Achwell

Oj oj oj, det verkar som min ÄL är på väg, igår trodde jag nästan att jag fått mens, för det kändes så vått!!! Rätta mig nu om jag har fel. Men visst är det så att man har ÄL-sekret (våt och trådig och genomskinlig) i 2-5 dagar innan ägglossningen?

• Achwell

Jag håller också tummarna! 8 Fick veta idag (efter att min läkare varit borta på semester i 5 veckor) att jag efter min första pergokur inte hade ägglossning. Detta mättes på mitt blodprov som jag lämnade in 2/8. Så nu börjar jag med Gestapuran och sen blir det Pergo! WoHOOO!

• Achwell

Hassel70.. åh vad härligt det låter ""pratar och sprakar" i nedre magen och bröstvårtorna står rakt ut och vill inte bli petade på" hehe.

Jag längtar också till sprak och prat i magen...

Lycka till!

Oj, både blondi och majsan har bim nästa onsdag! Spännande värre.

• Achwell

blondi75: Jaha du tog blodprov. Ja, men du borde ju få svar på det om några dagar.. inte som mig... 5 veckor...! *Hehehe* Japp, det är pergo som gäller nu, dubbelkur. Det Borde bli äl nu... tycker jag ialla fall

majsan26: Klart man tänker på er! Alla stöttar varann här, det är ju det som är så härligt

Kram o tack tjejer!

• Achwell

blondi75: Men ååh Dumma mens! *suck* Ja, det är ju bara att försöka nästa månad ... kör på tjejen! Om du vill skriva av dig så går det jättebra att skriva till mig Vi får försöka stötta varann! KRAAAM!

• Achwell

Skicka mig gärna massor av "nu-ska-du-få-mens"-signaler!!!

Jag vill ha mens ju... så att jag kan mumsa på pergo!

Blondi75: Börjar du med pergon imorgon? Spännande

• Achwell

Tack för signalerna blondi75!

Det har fortfarande inte hänt något på mensfronten. Jag var iväg till min kompis akupunktören idag så hon satte några nålar ihopp om att det ska hjälpa mig att få igång mensen. *HOPPAS*

• Achwell

Blondi75: Ja... den skulle ha kommit som förra gången, efter 2 dagar...men denna gång är jag på dag 5 och ingen mens... Läste om en annan tjej som det tog 13 dagar för!! Så det finns fortfarande chans!
    TACK för bacillerna! *KRAAM*

• Achwell

Hej tjejer!
    Jag vill berätta ngt kuligt!

Jag har plussat!!!

Det är ju därför jag inte fått mens! Så Blondi75, skicka inga menssignaler nu.. hehe.. för några såna vill jag inte ha! Hihi!
    Hur går det med pergon förresten, tog du sista pillret i lördags eller?

Hmmm... nu får vi hoppas att ägget vill stanna kvar och bli en bebbe!För vi har ju försökt så länge.

Kram kram på er!

• Achwell

Blondi75 --> Hur det gick till, jo förstår du, när en man och en kvinna tycker om varann väldigt mycket.... nej då.. hehe... den historien kan du väl

Jo... här ska du få höra. Jag åt ju Gestapuran i juli och sen Pergo, so far so god. Testade med stickor och fick inget äl-utslag. Sen gick min läkare på semester hela augusti. Och jag ville inte vänta på honom så jag försökte på egenhand. Jag mumsade Rosenrot (det har ju funkat för andra?) i ca 20 dagar, samt att jag gick på akutpunktur. Inget hände tyckte jag... förräns första helgen i september, då hade jag värsta äl-sekretet (stickorna sa fortfarande inget?!) så vi myste den helgen. Jag trodde inte på den äl eftersom stickorna sa ngt. Någon dag senare så pratade jag med gyn och de berättade att jag skulle köra pergo igen, denna gång dubbeldos. "Men jag har ju ingen mens sa jag". Jaha, nej men då tar du och äter Gestapuran i 10 dagar och sen pergo på 5:e dagen... bla bla bla... Ja.. så jag gravtestade mig för säkerhetsskull och sen satte jag igång med Gestapuran. Och ja..sen vet du vad som hände... ingen mens kom och jag blev fundersam.... "varför kommer ingen mens"... fick mensbaciller av dig Men inget funkade. Så jag tänkte... äsch jag testar väl mig då.

Lång historia det här....

På lördag morgon gick jag upp o testade mig, tittade på stickan efter typ 5 sek och såg bara ett teststreck.. "äsch, vad trodde jag" tänkte jag o gick o lade mig igen. När jag vaknade igen (2 timmar senare) så såg jag att jag glömt att slänga stickan, men den här gången visade den två streck! Jag blev alldeless nipprig, vad nu... "äsch, det var ju 2 timmar sen, man kan inte lita på det där". Men jag köpte ändå Preg (ACO´s) och skulle testa igen på söndag morgon.

Historien fortsätter....

Söndag morgon, jag testade med Preg och även med en annan sticka. Efter ngn minut så visade det sig... jag hade plussat. Jag grät och gick av och an i badrummet... sen smög jag in till älskligen och berättade....

Där har du hela historien.

• Achwell

Tack för alla grattis! Snart får jag säga grattis till också hoppas jag

Kram på er!

• Achwell

Hej hopp på dig också, blondi75 Hur går det med Pergon, är det din sista dag på måndag eller? Jag håller tummarna Stenhårt här för att det ska gå bra denna gång! *håller!!!* hihi

Själv mår jag okej. Har lite illamående på fm och känner mig uppblåst mesta hela dagen... men men... det är ju för ett gott syfte, om ni förstår vad jag menar. På tisdag ska jag in på undersökning hos min gynläkare. Han sa att det blir det sista besöket på gyn på ett tag, för sen är det meningen att de på mödrarvården ska ta hand om mig.

......

..

Jag är lite nervös inför besökte på tisdag faktiskt. Jag ska erkänna en sak. Jag tog ett gravtest igen (igår) bara för att vara säker... (det var ju bara det femte testet ) och det visade fortfarande plus!!! Jihoo!

KRAMAR till er alla!!!
    Må så gott!

Svar på tråden pergotime