• reserverad

Jeans- tighta eller inte?

Hur ska jeans sitta egentligen for att se snyggast ut pa kroppen? Eller sa kroppen ser snyggast ut snarare.

Ska de vara jattetighta over rumpa och lar eller lite losa men anda utan att vara baggy? Kopte nya igar men jag tycker att de ar lite for losa over rumpan och laren.

Vissa sager att man ser smalare ut i for stora klader, andra sager att man ser tjockare ut, vad ska man tro pa?

• Svar på tråden Jeans- tighta eller inte?
  • Tisseltott

Rent allmänt så tycker jag att tighta jeans med ngt utställda ben gör att man se smalare ut. Stuprör är inte bra om man inte är supersmal!
    Men det beror ju på hur du är byggd...

• Lola Jämtland

Man ska ju ha en modell som passar ens kropp.....

Jag skulle se ut som en köttbulle om jag hade hade stuprörsjeans tex.
    Jeans med lätt utställda ben funkar bäst på min kropp. Sen får utställda ben vara hur omodernt det vill......

//Nedräkningen har börjat....
  • reserverad

Jag har ganska breda hofter och ridbyxlar fast jag ar smal, hmm? Modellen passar bra pa mig, de ar lag midja och ganska raka, vida ben. Jag borjar bara undra om jag skulle ha valt 28 tum istallet for 29, da de ar nagot losa som sagt. Vet inte om losa jeans ar fult eller inte?

Tack for ditt svar forresten.

• reserverad

Det stammer Lola att de maste passa kroppsformen. Men om man har ratt jeans for sin kropp ska de vara nagot tighta da eller lite losa for att sitta snyggast? Vad tycker ni?

• Lola Jämtland

Jag tycker ju att det är snyggast med välsittande jeans.
    Baggymodeller gillar jag inte tex.....

• reserverad

Vad jag tjatar men med valsittande menar du tight da eller lite, lite lost sittande jeans?

• Lola Jämtland

Välsittande...tajta utan att vara för små. För det är ruskigt många tjejer som klämmer in sina kroppar i fel storlek o det är skitfult.

Är de löst sittande så är väl risken att de....ser förstora ut helt enkelt...tror jag....

• reserverad

Okej, da ar jag med.

Haller fullstandigt med om alla dessa tjejer som borde ga upp minst 2 storlekar. Det ser ju inte klokt ut att ha alldeles for sma klader. For att inte saga hur ont det maste gora!

• lillefoot

Att få jeansen att sitta bra är väldigt individuellt. Alla passar tex inte i stuprörsjeans eller baggyjeans.
    Här kommer lite tips..

Lång och smal - Då kan du använda trendmodeller som stuprörsjeans. Unvik att ta på dig baggyjeans, det kan lätt bli att du ser ut som ett tält och rumpan försvinner.

Kort - Satsa på jeans med raka modeller, då upplevs benen längre. Vik inte upp nederkanten på benen. Hög midja, som är trendigt, förlänger stiluetten.

Breda höfter - Om du har breda höfter kan du satsa på en lösare modell som hänger på höfterna. Tex ett par stretchjeans. Undvik modeller som är tajta nertill, ha hellre lite utställda jeans. Det gör att benen upplevs smalare.

Om du vill ha jeans som sitter tajt ta alltid dom som sitter tajtast eftersom jeans alltid töjer sig något vid användning.

Svar på tråden Jeans- tighta eller inte?