Ingen lust att äta...
Jag är i v 15 (16 om man ska gå efter vad sköterskan gissade vid gyn-undersökningen efter ett VUL) och har sedan v 7 plågats av riktigt illa graviditetsillamående.
Första 4 veckorna kräktes jag dygnet runt, fick upp i princip allt, och gick ner 5 kg, sedan fick jag åka in och få dropp eftersom jag inte fick i mig nog med vätska. Då fick jag även starkare mediciner som gör att jag inte kräks men jag mår illa, är yr och trött mest hela tiden. Ofta däckar jag mitt på dagen och måste lägga mig, orkar knappt med mig själv. Ibland harjag bättre dagar då jag faktiskt orkar åka och handla en snabbtur.
Jag måste äta något med riktigt jämna mellanrum annars bli illamåendet värre men det jobbiga är att jag har inte lust på någon mat. Äpple, banan, havregrynsgröt, smörgås med sylt...det är i princip det jag lever på på dagarna. När min man kommer hem så måste han ju ha mat och det han lagar försöker jag äta, men jag har ingen lust direkt även om hungern fanns där. Om det hade funkat att bara dricka mjölk hade jag nog gjort detta.
Ibland går pizza och hamburgare från ETT ställe bra medan jag skyr McD och Burger King...men jag vill heller inte ha i mig bara skräpmat. Godis lockar inte heller (som tur är).
Jag är bara rädd nu att ungen ska fara illa för att jag inte får i mig nog med mat av olika sorter. Äter ju inte för att jag är rädd att gå upp i vikt utan för att inget smakar mig.
Har ni några tipsa på lugna maträtter som är nyttiga för både mig och Kotten samtidigt som dom är hur lätta som helst att laga till?