• Snorky

Ingen lust att äta...

Jag är i vecka 22 och lider av samma sak som dig! Det är hemskt! INGET ÄR GOTT!!
    Jag har hittat några maträtter som är ok... pannkaka, olika slags pastarätter, grekiskt sallad... men så mkt längre kommer jag inte och det blir ju även enformigt o tråkigt att äta det jämt.
    Idag har jag pinat i mig en fjärdedels kebabtallrik... men fy vad äckligt. Jag kan inte laga mat när jag inte har nån matlust! På jobbet går det dock bättre då tar jag en liten portion mat och äter. Men hemma är det helt omöjligt, det slutar oftast med att jag inte ätit nåt på typ 8 h och så blir det mackor!

Jag spyr inte tack o lov, men när jag inte äter blir jag illamående och får ont i magen. Det hela blir en ond cirkel! Dock tror jag inte barnet tar så illa upp i magen, den brukar ta det den behöver, det är nog snarare vi som råkar illa ut. Jag är ju så extremt trött fast den perioden ska vara över för mig för länge sen. O jag går inte alls upp i vikt, iofs gick jag bara upp totalt 7 kg med första barnet och då kunde jag äta jättebra.

Jag har inga direkta råd att ge, mer än att du är inte ensam om det!

• Snorky
    medistra: Man ska aldrig börja äta järn om man inte har ett konstaterat lågt järnvärde. Det kan gå mkt illa om man får ett för högt järnvärde, även om det är ovanligt så kan de ske!
  • Snorky
    Itis: jo, jag vet... uppvärmd mat är hemskt. Det äter jag inte ens i vanliga fall... fy! Men hoppas att du fick i dig lasagnetten! Själv har jag ätit 3 smörgåsar idag, men ska försöka fixa nån lunch nu... vet att jag bara mår sämre om jag inte äter.
Svar på tråden Ingen lust att äta...