Jag är 24 år och kan inte engelska :-(
Jar har läst 3 år på högskolan, dvs har en högre utbildning. Vi hade viss literatur på engelska och det gick väl ok och förstod lite. Men klarade mig rätt bra ändå eftersom jag var aktiv på föreläsningarna (som var på svenska). Läsa en barnbok på engensla går bra, men oftast inte mer.
Har en släkting som är gift med en engelskman, han har nu läst sig svenska så det känns jättebra, men när hans släkt kommer på besök är det såå jobbigt. De verkar jättetrevliga, men de tycker nog inte samma om mig eftersom jag inte ens hälsar på dem när vi ses, av rädsla att de ska börja prata med mig. Skäms inte bara inför dem, utan värre är det om min övriga svenska släkt märkar att jag inte kan. De är jätteduktiga på språket.
Idag känns det inte accepterat att vara i min ålder och nästintill okunnig i engelska, och det blir alltid problem för mig. Som jag skrev tidigare har jag en högre utbildning men vågar knappt söka jobb eftersom man oftast måste kunna engelska.
Jag jobbade på en kundtjänst förut och ringde nån mig som pratade engelske låtsades jag att det var fel på linjen och la på. Som tur var märkte chefen aldrig något.
Drar något ett engelsk skämt sympatiskrattar jag, óch det kan bli jobbigt när någon slänger sig med amerikanska uttryck som jag inte förstår
Har tänkt läänge att jag ska gå någon kurs, men det skapar sån ångest. På nybörjar- och fortsättningskurserna kommer det ju inte vara någon i min ålder direkt.
I skolan (på högstadiet och gymn) var jag en duktig elev med ok betyg i det mesta utom eng. Jag skäms såå för detta eftersom det inte är normalt idag