Prison Break!
Nån som vet hur många avsnitt som är kvar? Ska de bli infångade nu eller? Eller ska kampen bedrivas utifrån..?
Vilken rysare!
Nån som vet hur många avsnitt som är kvar? Ska de bli infångade nu eller? Eller ska kampen bedrivas utifrån..?
Vilken rysare!
8 till?! Hm...hoppas man inte tappar intresset som med lost bara...
Ja, spännande att se vad de hittar på...
Hur 17 ska det gå?! Vad ska hända i alla avsnitt..?
En sak jag tänkte på...när de slutade vid flygplanet sist, var det inte typ kväll/natt då? Idag vid tåget hade de snuten precis i hälarna i fullt dagsljus... Hade de blivit jagade och haft dem så nära inpå hela natten då eller?
Nån mer som tänkte på det? ![]()
Tung-gung att Veronica blev skjuten så där!
Och visst blir det mer spännande att snuten nu kan hänga med i Scofields planering och tankar, men ändå är det ganska otroligt att de vet exakt vilken av alla tatueringsdelar de ska kolla på och hur de ska tolka alla namn.
Visst, allt kan inte vara jättetrovärdigt men sånt stör mig en aning. Vad tycker ni?
Speciellt när han tolkade Woods som ett namn och det hade ngt att göra med alla som nånsin bott där... Sure!
Vet ni?!
Skitans digitaltv-teknik!!! Våran digitalbox har krånglat från dag 1, har ringt och klagat flera ggr.
Nu har den dött helt efter några dagar då den bara självdött då och då. Så vi får bara in 1:an, 2:an och 4:an till på onsdag!
Missar spänningen imorgon.
Nån som vet på rak arm när det går i repris?
Hm...jag tycker det är liiite varning att det här kan spåra ur jag... Men jag hoppas inte det!
Tyckte det vart alldeles för många turer med Michaels "fru" där, vems sida hon var på osv. Droppen blev när hon snodde Lincolns vapen och skulle ange dem.
En annan svag länk var hur agenten skulle få kontakt med Sarah; att hon avbröt honom på det sättet hon gjorde när han öppnade sitt hjärta i kyrkan om sina anhörigas död. Även om man VET att MS inte är ärftligt hasplar man nog inte ur sig det i en känslig stund sådär?
Och på nåt sätt att han visste att det skulle få henne att reagera i egenskap av läkare, nja.
Gillar inte när det blir för mycket otroligheter på en gång!
Vad tycker ni andra?
Hm...få se nu. Här kommer en ganska utförlig beskrivning av avsnittet, läs inte om du inte vill veta för mycket.
Bellick och kompanjon prejade Scofield/hans "fru"/Lincoln och tog dem till fånga för att de skulle ta dem till Utah och plocka upp Westmorelands pengar.
Frugan låtsades vara på Bellicks sida och bli bitter på Scofield. Hon fösökte ta Bellicks vapen men han genomskådade henne.
Hon lyckades i alla fall ta något annat (fattade ej vad riktigt?) så Lincoln kunde ta sig loss. Bellick m kompanjon bands fast och lämnades kvar i nån byggnad.
Sedan när hon kramade dem farväl tog hon vapnet från Lincoln och fick för sig att ange dem, då hon kunde få 200 000 dollar för det. Vapnet var dock inte laddat så det gick inte så värst bra.
Stormares figur, Abruzzi, träffade sin fru och sina 2 små barn och de hade värsta planen att fly landet. Sen fick han höra att Fibonacci (heter han så?
) skulle finnas på ett motell och var tvungen att hämnas trots frugans protester.
Därinne var det tomt, han hade blivit lurad i en fälla. FBI-agenten m team väntade utanför och bad honom ge upp.
Han gick ut m vapnet i hand och blev nerskjuten till döds.
Lillkillen som skvallrade för Bellick och som samåker till Utah med en studenttjej, får ihop det med henne under resans gång.
T-Bag är nära att åka fast m klarar sig och får lift av en schysst kille. T-bag stöter på hans 14-åriga dotter, pappan blir vansinnigt arg m T-bag lyckas ta sig därifrån och snor pappans bil.
Agenten som utger sig för att vara missbrukare för att komma nära Sarah börja ta lite kontakt och pratar med henne.
Scofield får höra att Sarah försökt ta livet av sig med en överdos och blir helt förtvivlad. Han ringer Sarah som inte vill veta av honom. (Hans "fru" blir nog rätt avis.)
Kommer inte på något mer just nu... ![]()
Tja, tackar... *rodnar nästan*
Jag är verkligen into Prison Break! ![]()
Ja, det var det nog ja!
Tja, vad tycker ni?
En riktigt svag länk var att de lämnade kvar butiksägaren I butiken... Räknade de inte med att fler kunder kunde strosa förbi och ana oråd i en så liten stad?!
Men men.
Ska bli väldigt intressant att se hur/om de tar sig ur detta. Tycker nästan lite synd om lillkillen som åkte dit.
Fatta vilket straff från att bara ha stulit ett sketet litet baseballkort (el vad det var.
)
Men det är ju inte över än. Mycket kan hända!
Var det förresten någon som fattade hur det kom sig att just vår snillrike FBI-agent befann sig i rätt stad av alla de skulle kolla?
Sicken tur...eller? Missade jag någon detalj som gjorde att han åkte just dit?
Undrar om någon skrivit nåt litet hemligt meddelande som man kan hitta om man snokar!