• Chippis

permanenta 6-åring?

som rubriken lyder så undrar jag vad ni tycker....

Min 6-åring älskar(hon verkligen älskar)lockigt hår och tyvärr för henne då så har hon ju inte det naturligt så istället får jag sitta varje kväll och göra ett 20-tal småflätor i hennes hår.VARJE KVÄLL!!!! är hon för liten för permanentat hår?

• Svar på tråden permanenta 6-åring?
  • Lola Jämtland
    Ja. Enligt mig så är hon förliten.
    //5 dagar kvar.....
  • Hugomamma

Prata med er frisör!
    Jag permenentade mig mycket tidigt då jag var barn.
    Jag var spikrak och mamma hade fina "kryllor"....
    Höll på så några år tills jag upptäckte att mitt eget
    raka år var snyggast!!!!!!!

Vill flickan så, why not!!!!

Lycka till

• qaz

för liten enligt mig.fläta på ni.

• Lola Jämtland

Ja, fortsätt fläta eller köp ett "våffeljärn". En krustång alltså.

//5 dagar kvar.....
  • Monstermamman

För liten i mitt tycke!
    Det finns ju våffeljärn med utbytbara plattor där man kan laga större vågor också, kanske det kan vara nåt istället?

• dison

Håller med Hugomamma, kolla med en frisör, det kan ju vara så att barn är mer känsliga för permanentvätska och i så fall är det ju inte så lämpligt. Annars ser jag ingen skillnad i att göra håret lockigt genom permanenet eller genom flätor, personligen har jag dock aldrig kunnat sova med flätor, rena tortyren.

• evelina26

Min mamma jobbade som frisör och jag fick inte permanenta men förräns jag var 12, trots oändligt tjat att få göra det tidigare från min sida.
    Vätskorna kanske var lite starkare på den tiden, men det känns som om 6 år är liite väl tidigt, även om produkterna blivit bättre.

• medistra

jag hade aldrig velat utsätta mitt barn för så starka kemikalier i den åldern

så enligt mig är hon på tok för liten

• mästerkattenistövlar

Permanentvätska är väldigt starkt, jag tycker inte ett barn ska utsättas för sånt. Dessutom så är hårkvaliteten annorlunda när man är mindre (helt enkelt finare) så det är svårt att få ett bra resultat.
    Jämför det med om du skulle kleta stark blekning i dotterns hårbotten.

Om ni har läggningsvätska i håret när det flätas så håller lockarna sig längre. Behöver du itne göra det varje kväll.

• Majsan70

Jag känner det oxå som att det är för tidigt. Tänk vaddet sliter på håret.
    Håller med om det där med våffeljärn, himla fiffigt. Eller så försök intala om hur fint det är med naturligt rakt hår. *S*

• Vix

Jag premanentade håret när jag var i nästan hennes ålder. Min mamma gjorde det då och vi använde oss utav mild permanent vätska som man köper i butiken. Hos frisören så är det jättestarkt för att det ska hålla i sig läge och det skulle jag inte rekomendera.
    Det är vikigt att du provar först om att hon tål vätska på en liten fläck i håret innan du här i hela håret.
    Hoppas att vad ni än bestämmer att göra så blir det bra. Hälsa henne dock att lockarna håller i sig ett tag så det går inte att ångra sig.

• Tettan

Tycker också det är för tidigt. Det sliter ju jättemycket på håret, och hon ska ju ha det hela livet...

• Wonka

Förstår att det skulle vara skönt att göra det, och säkert fint också... Men det är nog ingen smart idé att redan utsätta hennes hår för sådana kemikalier. Testa skaffa en sån där krustång istället. Jag har en som gör väldigt fina lite större lockar (inte krullkrus alltså ) och det tar ju inte alls lika lång tid som att fläta flätor, även om det naturligtvis också tar tid...

Du kan ju prata med en frisör om vad dom tycker är lämplig ålder och sen kan du säga tilld in dotter att när hon är "så" gammal så får hon permanenta sig så att hon får lockar.. Tills dess har hon naturligtvis lessnat Skrattande eller inte

• mästerkattenistövlar

tettan- Hihi, VAD ska hon ha hela livet? Inte menar du väl håret?

Svar på tråden permanenta 6-åring?