• Sagalin

hur ska jag räkna?!

Jag testade plus igår!

Det känns jättekul. Men jag vet inte hur jag ska räkna ut min gravlängd.

Jag har ätit Pergo, sista "mensens" första dag är 17juli.
    MEN nu fick jag ÄL så sent som på dag 26 alltså den 11 augusti.

Hur långt har jag kommit i graviditeten?

• Svar på tråden hur ska jag räkna?!
  • Stolt Ivf Mamma

Grattis!!Skrattande
    Gå in på "planera barn" och räkna ut det efter din Ä-L dag på uträknaren så får du exakt svar där...jättelättGlad
    Lycka till!

Kram/ Längtar såååå efter en liten
  • Stolt Ivf Mamma

Förlåt jag menar....
    -Start
    -gravid
    -graviditetsuträkning
    Lycka till!

Kram/ Längtar såååå efter en liten
  • Sagalin

Jo, det har jag gjort. Och fyller jag i där så att det stämmer att min ÄL är den 11 aug då skulle jag vara i vecka 6 dvs 5+1.

Men det tycker jag känns lite långt gånget.
    Jag hade ju ÄL för bara 11dagar sedan

• Sagalin

Jag testade att fylla i den 11aug som ÄLdag på en helt vanlig cykel dvs 28dag då är jag bara i 4 (3+4)

Det är ju ganska stor skillnad.

Ingen som vet hur jag ska räkna?

• vio

Räkna från den 11 aug och lägg til 14 dagar så får du BF. normalt har man ju äl på den fjortonde dagen så det är bara att tänka så.

Idag 22 aug:(14 dagar+11 dagar efter äl)= 3+4 måste stämma:)

lycka till!

Vio 17+0

• Sagalin

Ja, men jag hade ju ÄL på dag 26 så då känns det lite konstigt att räkna på en 28dagscykel.

• vio

Hej igen
    Jo jag förstår...så var det för mig också. hade äl på dag 19. När jag var på ul stämde därför inte räkningen utan jag fick räkna från äl-datumet och lägga till 14 dagar. Det viktigast är ju befruktningsdatumet för då börjar cellen dela sig och såsmåningom bilda ett embyo...Annars får du räkna med att din graviditet är längre dvs mer än 40 veckor, det blir ju lite konstigt, eller hur?

Lycka till!

• Sagalin

Jo, tack för era svar.

Jag hade hoppats att man redan var i vecka 6 men jag för nöja mig med vecka 4
    Jag ska höra med min gynläkare när jag ringer honom nästa vecka för att boka VUL. Det kan man ju göra tidigast i v6.

Svar på tråden hur ska jag räkna?!