Inlägg från: En av varje |Visa alla inlägg
  • En av varje

Hur ska jag få min 1-åring att sluta kasta saker?

Jag har det exakt likadant. När jag frågar sköterskan på BVC får jag bara frågan hur har du gjort och jag nämner i stort sett dem saker som TS försökt med. Hon säger då att du måste göra på samma sätt varje gång och inte hålla på och hoppa bland dessa alternativ att ena dan säger du nej och andra tar du saken ifrån honom för det gör han bara förvirrad. Jag fattar inte riktigt vad BVC snackar om, blir så ofta tillrättavisad på just sådana här saker så det är tröttsamt.

Jag har tyvärr inget bra tips att komma med. Önskar att jag hade det. Vår son slänger mat också, så fort han inte vill ha, eller inte vill ha mer outan är mat så slänger han det i golvet, både mat, dryck och bestick, allt i hans väg som han når ska ner på golvet.
    Jobbigt när han håller på såhär. Han reagerar inte heller när han gör det med skratt eller gråt utan ser bara neutral ut precis som att att såhär gör man, det är helt normalt att slänga tallriken i golvet och plastmuggen så att all mjölk skvätter över hela köket (häller bara upp liiite mjölk o hans mugg).

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 (2 år idag) och Klara 060515
Svar på tråden Hur ska jag få min 1-åring att sluta kasta saker?