• Majken

Vi ska lämna bort vår hund - en älskad familjemedlem :-(

Måste bara skriva av mig lite för att hålla tårarna på avstånd.....

Vi har haft vår hund i 6 år, sen hon var valp och vi har alltid lyckats pussla med arbetstider/raster för att hon ska slippa vara ensam för länge. Hon har ALDRIG varit ensam längre än 4 timmar på en dag. Jag är aktiv med henne och är med i vår rasklubbs styrelse och vår hund har ahft ett riktigt bra hundliv....fram till nu

Efter att ha byggt hus på landet, flyttat, fått en liten, blivit uppsagd från mitt jobb och är nu arbetssökande så har våra förutsättningar för att fortsätta ge henne det hon behöver förändrats och det är såååå jobbigt!!

Jag ska gå en kurs på heltid under hösten, maken jobbar heltid och vi har ingen som kan hjälpa oss med hunden - hon skulle få ligga ensam hela dagarna och jag fixar inte det!
    Vi bor ju en bra bit ut på landet och har försökt få tag i nån dagmatte/husse men de som svarat har inte känts som ett bra alternativ, personkemin har inte alls infunnit sig och jag lämnar inte bort min hund hela dagarna till vem som helst!!

Så efter stor vånda och ångest så har vi nu beslutat att hon ska få flytta för gott *nu kommer tårarna igen*. Men en god vän till mig inom vår rasklubb har sagt att hon gärna tar hand om henne och ett bättre hem kan hon inte få - men det gör så jä*la ont i hela kroppen!!!!

Hon kommer att få fortsätta bo på landet, nya matte är hemma hela dagarna (sjukpensionär), det finns två hundar till i familjen (som min hund älskar), de är aktiva med sina hundar och lever för dom, vi känner varandra väl igenom just "hundvärlden" och jag VET att det kommer att bli bra för henne där (förmodligen bättre än vad vi kan erbjuda henne),

Jag är så tacksam över att A erbjöd sig att ta hand om henne eftersom jag VET att hon får det så bra där - men fy f*n vad ont det gör, jag håller på att klättra på väggarna och nu passar vi på att njuta av de sista dagarna tillsammans med henne för på fredag kommer de och hämtar henne

Förlåt att det blev lite långt - var tvungen att få ur mig ångesten som äter upp mig inifrån...

P.S
    Undanber mig negativ kritik - tycker du att vi gör fel så strunt hellre i att skriva nå´t. Det är jobbigt nog som det är och vi gör detta enbart för att vår hund är värd ett bättre liv än vad vi kommer att kunna erbjuda framöver... D.S

Love my M-girls
  • Svar på tråden Vi ska lämna bort vår hund - en älskad familjemedlem :-(
  • Madreh

Hej!
    Förstår att du är ledsen!
    Har inte så många tröstande ord att ge...men det verkar ju som att ni känner dom väl som hon ska flytta till och då kommer ni väl att ha kontakt och kan träffas?

Vi har oxå beslutat oss för att vår hund ska få flytta, men det är av andra anledningar fast ändå lite liknande era.
    Det blir bättre för vår hund oxå om hon kommer till nån annan, för som det är nu är situationen ohållbar.

Det känns tungt för oss oxå och vi har itne hittat nån till vår än.

Madeleine

• UllaBella

Men vännen!

Det är klart att det är tuffst som f-n trots att ni VET att hon får det bra! Det är ju ändå en familjemedlem!
    Du ska se att det kommer att kännas lite bättre sen, när hon har flyttat in hos sin nya matte, och installerat sig där. Sen kan ni ju hälsa på henne, och kanske vara "dagmatte" ibland, trots att hon är hemma hela dagarna!
    Jag menar, ni kan säkert få låna henne då och då! Det tycker jag låter som en bra lösning!
    Men som sagt, så vet jag mycket väl hur mycket man kan älska de små liven!

Sköt om dig! Kram

• Qliana

Jag förstår att det är jättejobbigt!! Du tar ett bra beslut - vi människor måste tänka på hundarna i första hand.

Vi ska själva omplacera vår vovve Gråter flera gånger per dag.

• Majken

Tack för era ord tjejer

Det värmer att läsa att ni inte "dömer" oss, men precis som någon skrev....vi måste se förbi våra egna känslor och bara se till att vår hund får ett gott liv även resterande år - det är vi skyldiga henne!!

Har haft världens bryt nu en stund och ringt och gråtit ut hos en kompis som var tvungen att göra likadant för massor av år sedan. Men inom mig vet jag ju att vi gör det enda rätta och vi är innerst inne glada att det blir just A som tar hand om henne....fast smärtan finns där ju trots allt

Vi kommer att ha kontakt och om vi vill så får vi både hälsa på henne eller låna hem henne - men ärligt...så vet jag inte om det blir så, det skulle vara otroligt jobbigt att hälsa på henne och se hennes viftande svans som hoppas på att få fälja med "hem" igen och sen åka ifrån henne...*fan nu tjuter jag igen*

Love my M-girls
  • Majken

Ingen mer som vill förbarma sig över vårt öde??

Love my M-girls
  • Ellas och Alvins mamma

*tårarna rinner*
    Lider med dig vännen!! Kan knappt försöka sätta mig in i hur det skulle kännas att lämna bort våran Rocky. Men jag förstår dig och tycker du gör helt rätt även om det känns jobbigt!
    Njut av sista dagarna med henne!
    många kramar!
    Jenny

• Ellas och Alvins mamma

*tårarna rinner*
    Lider med dig vännen!! Kan knappt försöka sätta mig in i hur det skulle kännas att lämna bort våran Rocky. Men jag förstår dig och tycker du gör helt rätt även om det känns jobbigt!
    Njut av sista dagarna med henne!
    många kramar!
    Jenny

• Sonora

Usch! Jag känner med dig! Har inte själv haft det problemet men fy så hemskt. Kan inte annat än lida med dig. Kramar!

• N i n n i e

åhhhh KRAM vännen! Gråter Förstår att det känns fruktansvärt! Men det ÄR ju det bästa för henne, precis som du skriver!!! Men så ONT i hjärtat!!! KRAM

Svar på tråden Vi ska lämna bort vår hund - en älskad familjemedlem :-(