• Hanna Greta

tyg på väggen.. som tavla

Lite tips på snygga tyger som passar att sättas upp på väggen, som tavla i ett ljust vardagsrum med matsalsbord i ljus lönn!

gärna mycket färg!

• Svar på tråden tyg på väggen.. som tavla
  • Lillflickan

Jag har ett cerist marimekko unikko tyg. Hur snyggt som helst.

Jag har ljus nougat på den väggen där dom hänger.

♥ Mamma till Adden, Gullan, Max & Embla ♥
  • therre

marimekko är fint ja. men det beror ju lite på hur det ser ut hemma hos dig med.

åhléns har mycket snygga tyger!

• Wonka

tänkte också tipsa om åhlens, dom har underbara tyger!

• therre

vi har själv ett ikea-tyg i stugan som hänger i trappen uppsänt. vad heter det... det färglada...  belinda (3:e tyget)

• Hanna Greta

ahaa tack kära ni snart i oktober ska jag visa hur det blir!!

• Unikko

Funderar på att göra 4st fyrkantiga små tygtavlor i matimekko tyg, men vet ej ännu vad för tyger jag vill använda...

• abnocto

Vi köpte en gardin på Hemtex och hängde upp på väggen. Hur häftigt som helst....och billigt

• therre
    Unikko skrev 2006-08-25 23:54:20 följande:
    Funderar på att göra 4st fyrkantiga små tygtavlor i matimekko tyg, men vet ej ännu vad för tyger jag vill använda...
    unikko är ju snyggt *s*
  • Unikko

Therre: jag vet men har kökskappa med unikko tyget ska nog köpa & sy en till snart fast med svart blomma, så kommer nog  välja ngt annat till tavlorna

• therre
    Unikko skrev 2006-08-26 16:46:45 följande:
    Therre: jag vet men har kökskappa med unikko tyget ska nog köpa & sy en till snart fast med svart blomma, så kommer nog  välja ngt annat till tavlorna
    Ok
  • Unikko

Har en bild på en tygtavla i mitt bildgalleri...

• AKT

unikko - aha, tack. Hur har du gjort, det ser inte ut som ett tyg utan verkligen som en tavla, har du ramat in den?
    PS jag gillar dina gardiner i vardagsrummet!!DS

Jag kikar gärna på fler bilder ifall nån har?

• Unikko

Jag har inte gjort ngn tygtavla ännu, hittade denna tygtavla för o visa iaf hur det kan se ut..

Man kan köpa färdiga taveldukar att häfta fast tyget på som man vill använda som tavla fast jag vet ej hur stora & små taveldukar det finns, för har ej kikat efter...

Annars får man väl göra en egen ram utav trä & klä den med ett gammalt lakan kanske & sedan spänna över o häfta fast det snygga tyget man vill ha

• therre

Vi använde frigolitskiva, fungerar lika bra som målarduk kan jag tala om!

• Vanessa

Unikko- Var har du hittat din matta? Har själv tittat på Pappelina, men plånboken säger nej. Var din matta ett billigare alternativ? Väldigt snygg i alla fall.

• Unikko

Vanessa:

Jag köpte min matta i göteborg i en mattaffär i hisingen på viselgrensplatsen, kommer dock ej ihåg vad butiken heter.

Jag hade opererat min hand samma dag som jag köpte mattan så ligger ett sjukhus int så långt därifrån, kände att jag behövde trösta mej lite för vart så rädd den dagen.

Min matta är 2,5m lång & jag gav ca 685kr för den...

Den finns i olika färger, svart, mörkbrunt, lila, grönt, gult, turkos tror jag oxå, finns kanske fler färger.

Fanns andra motiv på mattan oxå, men jag tyckte denna va finast....

• wellah

i mitt galleri.... under vardagsrumskaos finns marimekko-tyg som jag delat till två tavlor....

Svar på tråden tyg på väggen.. som tavla