Inlägg från: Tessekd |Visa alla inlägg
  • Tessekd

"Runt juni kom de ut..."***Del 2***

Har också varit på efterkontroll idag men här sätter de inte in spiral så tidigt efter förlossningen .
    Visst är det konstigt att de gör så olika ute i landet. Försökte säga att jag minsann vet många som satt in spiral så tidigt, men ICKE.

Livmodern är alldeles för porös talade hon om för mig och om man helammar så är det nästan omöjligt att få in den eftersom det skulle dra ihop livmodern.
    Hade inget att sätta emot tyckte jag så modet jag hade jobbat upp gick till spillo. Slutade med ett recept på minipiller som jag inte vet om jag vill ta.

Allt var ok i allafall men knipet var det nog sämre med, blir till att träna ännu mer.

MrsB: En bebislista är ngt som jag också har saknat. Har ju inte samma koll som er andra .

Rossan: Vilka häftiga strumpor. VILL OCKSÅ HA!! Får väl knycka idén och tillverka egna.

♥ Mamma till Nellie 11v.♥
  • Tessekd

Tyckte också att det lät konstigt. Visst vet man ju att amningen hjälpte livmodern att dra ihop sig precis när hon var född men inte nu väl? BM menade på att det var så många som fått gå hem för att hon inte lyckats få in spiralen så nu gör de inte det så "tidigt" längre.
    Dålig BM kanske?

• Tessekd

Yollis:Förstår att du röstar så . Lycka till idag.
    F-n vad svårt det är att helt plötsligt börja använda kondom igen. Börjar med mina minipiller så länge, vill ju inte ha några syskon till Nellie riktigt än .

Kreativ: Tack för tipsen. Har också tänk mig ett fårskinn.

Tozza: Vinterkläder ja. Vet inte riktigt men kan tänka mig att det blir både en flece- och en vinteroverall. Också fårskinnet då i vagnen . Hoppas att det funkar att ta ur mjukliften ur vagnen då för annars lär hon inte få plats. Antar att hon vill börja att sitta upp lite smått då (hoppas). Jacka? Antagligen bara en smaksak. Funkar ju med en tjock tröja eller ngt också. Kommer bli en dyr vinter tror jag. Eller kan vi ha sådan tur att en storlek funkar hela vintern? Antagligen inte va. 

Lovis: Ha en skön slappardag hemma. Inte är jag ute på "uppdrag" varje dag inte .

• Tessekd

Funderar också lite på det där med träning. Ni som styrketränar. När är det ok att börja med övningar typ knäböj och liknande? Dvs sådana övningar som man tog bort under tiden man var gravid pga buktrycket. Funderar även på gympa med hopp. Är det beroende av knipet eller? Vill ju inte riskera framfall eller ngt annat otäckt .

• Tessekd

Unsan: Kul idé med namn på kakorna.

Meta: Tack för att du reder upp spiralfrågan. Håller också tummar och tår för din sambo idag.

Mrs B: Inboxa??? Fattar nada, är nog för ny för det. Min Nellie är född 060604. Kan du lägga till mig ändå?

Dumas: Frågade faktisk BM idag om träning och hon sade att nu är ju livmodern helt tillbaka och det är bara att träna som vanligt .
    Köpte en supersöt mössa igår på HM i typ virkat. Fanns även små söta vantar och halsduk.

Evaeng: Tror att det är en jättebra idé att bara sticka iväg så där. Komma iväg och träna eller sola som du gör. Då får man lite paus ifrån varandra och pappa får lite egentid med bebis (vare sig han vill eller inte ).

• Tessekd

Måste bara säga att jag var på första återträffen i föräldragruppen idag. Så himla kul att träffa alla igen och se alla söta bebisar.
    Kul att vi nu kunde sitta och skratta tillsammans åt sådant som man tyckte var så j-a jobbigt på förlossningen så kort tid efteråt. Tänk vad man glömmer .

• Tessekd

Piglett: Du är inte den enda som nappar på erbjudanden. Kunde inte heller motstå erbjudandet från vi föräldrar. Frågan är bra vad det är för storlek på den där bodyn när den kommer.

Yollis:Vilken fin mobil . Blev själv lite förtjust i den med clownerna men måste hejda mig lite. Köpgalen Generad.

Rossan: Inser nu vad bortskämd jag är som faktiskt har kunnat äta vad som helst när jag ammar. Gud vad skönt för er nu att det fungerar så bra med maten. Märks att du verkar må så mycket bättre. Nu kan ni ju bara NJUTA av varandra.

Lovis: Åh vilken söt liten badtjej. 
    Har slutat med att använda BH och amningsinlägg nu på natten men använde det säkert tills hon var 7-8v (kommer inte riktigt ihåg).
    Kändes lite skumt i början eftersom man var rädd för att det skulle läcka men såååå skönt att "släppa dom fria". Nu har jag med ett amningsinlägg som jag trycker för det bröstet som sympatiläcker i början på varje amning sedan behövs inget mer. Antar att de har ställt in sig nu äntligen på hennes matmängder Flört.

• Tessekd

Var tvungen och kika in och se vad ni har haft för er under dagen Flört. Är precis hemkommen från en kräftskiva. Kul att komma ut och träffa lite folk och Nellie sov så gott i bebisittern under tiden som vi mumsade kräftor. Vaknade och åt, fick på pyjamasen och sedan somnade hon igen. Mammas lilla ängel!
    Viss fördel är det ju att man ammar och inte kan vara med på snappsandet..... jag mår ju bra imorgon Skrattande.

Ser att ni har pratat boende. Vi bor i en lgh på 3 rok. Är också på husjakt men har snart sprungit på olika visningar i ett års tid.

Micki 83: Säger som dig, snart måste det vara vår tur att hitta ett hus.

Evaeng: Fy vad jobbigt det låter att gå varandra så på nerverna. Kanske är ni väldigt trötta och slitna båda två nu, då är det ju lättare att reta sig på varandra. Hur som haver så lär det ju bli skönt att komma ifrån en stund imorgon.
    God natt!

♥ Mamma till Nellie 12v.♥
  • Tessekd

Kreativ: Jag klarade mig undan den värsta svullnaden. Kanske för att jag använde stödstrumpor varenda dag Fundersam. Trodde jag skulle gå åt det sista i värmen men resonerade som så att hellre svettig än ont. Satt mest inne i "vampyrhålan" Flört som min sambo kallade vår mörka lgh med nerdragna persienner iofs. Orkade bara inte med värmen. Tror nästan jag drog på mig mer vätska veckan efter förlossningen

Ingen storleksökning på fötterna här heller men däremot är jag helt stel i fötterna efter att ha suttit en stund. Kanske pga av alla promenader med vagnen Skrattande?

♥ Mamma till Nellie 12v.♥
Svar på tråden "Runt juni kom de ut..."***Del 2***