Inlägg från: Tingelingplingan |Visa alla inlägg
  • Tingelingplingan

Flerbarnstillägg?

Någon som vet hur det fungerar?
    Jag ringde till kundtjänst på Försäkringskassan, men killen som svarade där visste faktiskt inte hur det fungerar, utan bad mig återkomma imorgon.
    Tänkte kolla om det var någon här som kanske vet?
    Jag har två barn från ett tidigare förhållande,
    min man har tre barn från ett tidigare förhållande, och i december får vi ett gemensamt barn.
    Totalt blir det 6 barn i december.
    Min fråga är....har vi rätt till flerbarnstillägg på samtliga barn då barnen bor hos oss varannan vecka? vad krävs för att vi ska få flerbarnstillägg för samtliga? idag har vi endast flerbarnstillägg på mina två barn, inte på hans tre barn. Flerbarnstillägget betalas istället ut till hans X, fast de delar på barnbidraget.
    Måste barnen vara skrivna hos pappan för att vi ska få flerbarnstillägg på hans barn oxå?

• Svar på tråden Flerbarnstillägg?
  • Tingelingplingan

Självklart är inte tanken att jag skall ha flerbarnstillägg för HANS barn, men eftersom vi är gifta och har gemensam ekonomi så undrar vi bägge två hur det fungerar, han undrar varför flerbarnstillägget betals ut till mamman då barnbidraget delas eftersom de har barnen boende hos sig lika mycket. Då borde väl oxå flerbarnstillägget delas? och det finns folk som har sagt till oss att vi borde kunna räkna flerbarnstillägg på samtliga 5 barn (ja, det blir 6 i december)

Svar på tråden Flerbarnstillägg?