• Nelly78

Byxor/jeans med hög midja?

Eftersom min mage inte vill försvinna efter graviditeten har jag insett att jag måste måste ha nya byxor...vart hittar jag snygga byxor/jeans med hög midja som kan hålla in magen lite...?
    Någon som har en aning...?

• Svar på tråden Byxor/jeans med hög midja?
  • Al Jazair

Jag hörde på radion imorse att de låga jeansen blir omoderna i år och ger väg för byxor med hög midja. Yippee

jag är så trött på alla magar som hänger utanför byxorna på stan. Det måste ha varit den gräsligaste modeflugan någonsin!

• Nelly78

Haha...ja, jag har ju definitivt inte visat min mage...
    Har oxå hört det men hittar inga...?

• Al Jazair

Det kommer kanske nu till hösten.

• Miafia33

JC har olika jeansmärken som är lite högre i midjan, dom har alltså redan kommit

även Carling har massor av snygga jeans

• Dramaonline

Jag hittade ett par på Cubus för 299:-, fast jag egentligen var ute efter ett par med medellåg midja.

Men de här hade precis den djupblå, oslitna färgen jag var ute efter, och satt väldigt snyggt där bak.

Fast de hade knollriga terrakottafärgade broderier på bakfickorna, det gillar ju inte alla.

• Miafia33

själv föredrar jag Denimbirds, Lee eller Lewis
    med lite stretch i

• Dinturiel

Kommer inte kunna köpa jeans i höst... min kropp är inte byggd för byxor med hög midja

• Miafia33

hög midja är inte så snyggt men en normal midja på jeans är ganska skönt

• Salmiak73

Risken med att ha för hög midja på jeansen (Ja egentligen lla byxor) är att man får vad min älsta dotter kallar "!Halensgump"
    Dvs. att det ser ut som om en bakända är hur lååång som helst. Inte så smickrande kanske?
    Fast Normalhöga jeans är skönt.

• Miafia33

Salmiak73:

hahhaaa

det är inte så snyggt när gumpen går upp på ryggen

• dexterswife

Jag har precis köpt ett par jeans med hög midja på Lindex.

• skvimpen

Levis 506-inte skyhöga utan lagom höga för att klara även nästa modesväng, raka vilket är tidlöst (notera inte insydda alls utan verkligen RAKA), prisvärda för ett par märkesjeans dvs ca 1000kr.

• skvimpen

Just det; dessutom finns de i de flesta butiker eftersom de är en standard modell likt 501orna (mao många olika tvättar) och när jag säger lagom höga-de ser inte spec höga ut fast de håller in magen -dvs ingen ful rumpa på köpet!!!

• skvimpen

Min kille sa just att 506 klassas som låga byxor men på mig går de till naveln iaf och jag är lång.. hmm nåväl alla verkar övergivit tråden iag

• Nelly78

Tack alla! Skall ge mig ut och leta!
    Salmiak - just precis...det vill jag uuundvika! Inte snyggt!

• narie24

Precis som någon skrev har jag köpt ett par mörkblå smala jeans med relativt hög midja på Lindex, superjusta!

• narie24

Och på min nya favoritaffär (tantaffär?) Flash finns en del del justa modeller med högre midja.

Svar på tråden Byxor/jeans med hög midja?