Inlägg från: dexterswife |Visa alla inlägg
  • dexterswife

Diggar du Grynet?!

Fler som tycker att Grynet är världens bästa programledare och att det är toppen att det finns en kul och stark förebild för unga tjejer?!

• Svar på tråden Diggar du Grynet?!
  • dexterswife

Vad är det som gör henne osmaklig tycker du?

• dexterswife

Och när ni säger att hon beter sig "för jäkligt" på vilket sätt?

• dexterswife

Mina tre favoriter bland "Grynets Lagar" är:
    "Man bestämmer själv vad som är snyggt och coolt!
    "Ta ingen skit!"
    "Man blir kär i vem man vill!"

• dexterswife

Oj, nu kände jag att jag var tvungen att ställa mig lite i försvarsposition: Grynet säger aldrig att allt är skit. Sen måste jag nog också tillägga att jag absolut inte tror att målgruppen för Grynets program är 5-åringar utan 10-14 år ungefär.

• dexterswife

Tinna: Intervjun med Zlatan är nog det bästa hon gjort!

• dexterswife

Som en detalj vill jag bara tillägga att Grynet inte har någon ålder. Hon utger sig alltså inte för att vara tonåring eller barn eller vuxen.

Personligen är jag lite trött på människor som tycker att allt och alla ska vara lagom och inte visa vad de känner eller tycker. Det är just sådana människor som jag tro inte gillar Grynet. Flickor ska inte vara gapiga och ta för sig. De ska inte högt säga vad de tycker, speciellt inte till "vuxna med ansvar och dylikt" (vem ska de då säga det till Lilla Ap?!) och de ska smälta in i en homogen grupp som helst hela samhället ska få plats i. "Kan inte uppföra sig på stan"? Ja, det vore ju förfärligt om våra ungdomar gick ut och sa sina åsikter, dansade på gatorna eller bakade muffins...

• dexterswife

Ställningen so far...
    För: 23
    Mot: 13

• dexterswife

Liten fundering: Är det inte så att Grynet på TV är precis så som Pippi är i böckerna? När sagan om Pippi kom ut så blev det läsarstorm och hennes språk och beteende diskuterades över hela världen. Det finns ju fortfarande länder där inte böckerna är tillåtna! Grynet är ju bara Pippi i en modernare version.

• dexterswife

Ljuger gör ju Pippi också, det gör iallafall inte Grynet!

• dexterswife

"Krig. Det måste vara världens tråkigaste grej. Jag förstår inte varför de ska hålla på så. Jag startar inga krig alls och det är skitlätt." - Grynet om det tråkigaste som vuxna hittar på.

Svar på tråden Diggar du Grynet?!