Inlägg från: myself |Visa alla inlägg
  • myself

Diggar du Grynet?!

nä fy grynet får mig att känna rysningar!

• myself

nää hon e bara gapig o skränig. ska man inte kunna låta bli att ta skit utan att gapa.. nääh.. gillar inte alls

• myself

håller med Lilla Ap, riktigt bra sagt.. att gapa, skrika o skräna tyder inte på ett gott självförtroende och att inte visa respekt, varför vill man "lära ut" det? Man kan synas och höras på betydligt bättre vis, och inte fan kommer man kunna ändra samhället på någotvis om man tror att de bara är att klampa upp till tex riksdagsmän och bara gapa ut vad man vill..

Sen är det en annan grejj att ungdomarna kanske tycker att det är kul när de får se vuxna människor blir förnedrade. Dom kanske känner igen sig i språket. Dom kanske tycker att det är ballt att hon tar plats o låter.. men vad lär det ungdomarna?

ner med grynet!

• myself

Jag menar att man kan lära sig att det är okey att ta plats o synas, stå för vad man tycker osv på bättre vis än att lära ungdomarna respektlöshet..

Jag använde mig utav fel meningsbyggnad i mitt tidigare inlägg, det ber jag om ursäkt för. Jag menade givetvis att ungdomarna tycker det är kul när hon gör bort sig och säger helt iq-befriade saker rakt ut i luften till andra människor..

• myself

men vaaaarför måste man klä sig extremt utstickande för att märkas?? då gör man ju exact samma sak som de som gör jätte silikonpattar eller nått...

• myself

Och vem som helst kan klä sig i skrikande kläder o gå runt o gapa på stan! Det är viktigare att arbeta med barn innefrån och sen ut.. självklart får man ha på sig vad man vill, självklart ska man våga säga vad man tycker. Men att lära barn att det sitter i kläderna dom bär eller hur högt dom vågar skrika är helt fel metod.
    I mina ögon är det presic de ungdomsgängen har fått lära sig. Om man har mkt smink, röker, sticker ut o skriker mkt så blir man tuff, får uppmärksamhet och syns..

• myself

Jo det är så jag uppfattar henne, och om jag gör det, vad gör inte många barn då?

Vill oxå reflektera lite över dokusåpor.. det är verkligen inget barn lr ungdomar under en viss ålder ska kolla på heller.. förmodligen så kommer dom att göra det hos en kompis eller något ändå..
    Men när det kommer till dokusåpor kan man åtminstonde diskutera det med sitt barn och prata om dem och verkligen visa var man står. och förklara att de väljer ut en vis typ utav människor osv osv..
    Men när det kommer till många barn/ungdoms program kan man ju inte säga att "nää de är dåligt, det är si och så.. " för det finns inget ordentligt "så här är det" alla har vi ju olika åsikter..som ni ser, en del gillar grynet, en del gör det inte.. samma sak med dokusåpor visserligen men här är vi alla iaf överens om att vi inte vill att våra yngre barn ska se på det skulle jag tro...

• myself

*håller med lilla ap återigen*

• myself

skrålla, jag tror det beror helt på ålder...

Svar på tråden Diggar du Grynet?!