Inlägg från: Skrålla |Visa alla inlägg
  • Skrålla

Diggar du Grynet?!

Grynet är helt okej. Mina barn gillar henne och förstår ironin i det hela. Håller med om att intervjun med Zlatan är super!

Jag tycker däremot att många program som försöker motarbeta könsord och svordomar, gör precis tvärt om. För ett tag sedan var jag tvungen att be min 11 åring byta kanal, eftersom Svt sände något program om att kallas hora etc. Min 7 åring suger törstigt i sig alla "tabuord". Programmet sändes direkt efter Bolibompa.

• Skrålla

Öhh...men det är väl föräldrarna som ska lära barnen hyfs, tycker jämförelsen med Pippi var bra! Inte ville våra föräldrar att vi skulle göra precis som Pippi (eller klä oss för den delen)?!

• Skrålla

Jag tycker att alla dokusåpor är ett MYCKET större problem!

• Skrålla

...inte för att Grynet är ett problem

• Skrålla

Det är först och främst föräldrarna som sätta normerna, det är det som är felet i Sverige idag; ansvaret har förskjutits från föräldrarna till skolan osv.. "dom måste ta tag i det här" FEL, vi föräldrar måste se till att barnen uppför sig, det är vårat ansvar och ingen annans.

Så om Grynet är sminkad och gillar rosa har ingen betydelse om barnen redan fått grundvärderingarna hemifrån, barn har också humor och förstår till viss del också ironi.

• Skrålla

Lilla Ap: Barn och ungdomar har i alla tider tagit efter sina förebilder; se vilket ramaskri det blev hos föräldrarna till det barn som lät håret växa för att de ville se ut som John Lennon och Co

• Skrålla

Jag tror Grynet tvärt om får barnen att inse det lite tokiga i att sminka sig hårt och bara ha rosa...dom tycker att hon ser knasig ut och det vill barn absolut inte göra!

Svar på tråden Diggar du Grynet?!