• Mysgos

Kalas tips!

Hej!
    Jag ska ha kalas för min 8 åring på lördag och behöver nu lite tips på roliga lekar!
    Snälla hjälp mig!!!
    KRAM

• Svar på tråden Kalas tips!
  • Mysgos

ballongdansen lät superkul, den kommer de nog gilla!

kex tror jag blir svårare, min dotter kan nog inte ens vissla UTAN kex ännu....

• Mysgos

Ja, jag började fundera där lite...vadå blöjbyte? Hon är ju 8!!

Du har inget kalastips då när du ändå är härinne och stövlar runt! *ler*
  • Mysgos

Hej allihopa!!
    Tack för alla era kalastips.
    Det var roligt att läsa vad ni hade hittat på för era barn. Så här vart vårat.

Vi bjöd in till maskerad med frivillig klädsel, det kom alltifrån monster,sjöjungfrur, feér, prinsessor och självaste pippi långstrump!
    Mycket lyckat och omtyckt kan jag säga att få klä ut sig till exakt det man ville själv.

Vid paketöppningen hade jag gjort mat på tandpetare som barnen satt och åt av med god aptit samtidigt som födelsedagsbarnet snurrade en flaska och den som flaskan hamnade på fick ge sitt paket till födelsedagsbarnet.

Sen var de allihopa sugna på tårta så då blev det tårtätning för fulla muggar och vips hade redan en hel timme av kalaset gått.
    Efter fikat lekte de fritt en stund och sen gjorde vi ballongleken. Parade ihop de 2 och 2 och band ballonger runt fotleden och sen skulle paren försöka trampa sönder varandras ballonger, det paret som hade minst en ballong kvar vann!

Segraren fick som pris att börja i skattjakten.
    Alla barn fick nu en lapp med text på (eftersom de går i 2.an kan de flesta läsa rätt bra och de som hade problem hjälpte vi såklart) sen gick de runt i huset och hittade olika ledtrådar som till slut ledde dem till varsin godispåse!

Nu var det bara 20 min kvar på kalaset (hjälp vad tiden gick fort) och då lade vi ut en stor filt på framsidan och så satt barnen där och åt sitt godis och hade så mysigt.
    Tyvärr kom det naturligtvis en av de berömda regnskurarna så kalaset fick ändå avslutas inomhus - men alla var jättenöjda och glada när de gick härifrån.
    Och kalaset kostade oss max 200:-

Svar på tråden Kalas tips!