• MissFreckles

Känslig fråga ang flytningar...

Ibland när jag torkar mig så har jag sega tjocka flytningar som tjockt snor ungefär. Det är skitäckligt och jag undrar ifall det är "normalt"? Jag är i v 31 och jag har haft det jättelänge.
    Flyningarna är nästan tjockare än snor t.o.m....blä!

• Svar på tråden Känslig fråga ang flytningar...
  • Magiska under

Såg att du bara är i vecka 31... Tycker du ska prata med din Bm så att det inte är ngn infektion...

• AnnaPersson

Hej!!
    Tycker också att du ska tala med din Bm, för säkerhets skull. Men har hört att man får mer flytningar under gravidititen....

• pemi

Mina varierar väldigt, allt från vattentunna till mer tjocka som snor. Märker att de blir tjockare o mer sega någon/några dagar efter "sex", antagligen pga att man rubbar slidans Ph värde lite då. Är i v 32. Var normalt enligt Bm iaf.

• Ellas och Alvins mamma

Jag har haft massor med flytningar hela graviditeten. Fått byta trosor flera gånger /dag ibland. Tjocka lite gulaktiga. (ursäkta detaljerna) Enligt min bm så är det normalt.

• Millivanilli

Det låter helt normalt, så har jag också. Jag är också i v. 31. Måste alltid ha trosskydd och det använde jag aldrig innan jag blev gravid. Så länge inte flytningarna är klumpiga eller luktar extremt illa så är nog allt i sin ordning.

• 30 åring

Mkt flytningar även här, men ibland undrar jag om det är fostervatten?

• MissFreckles

Hmm...man är ju alltså lite snuskig när man är på tjocken? ;)
    Inte känner man sig såå fräsch iallafall!

• Smulan sthlm

Samma här! Ibland vattning & ibland slemmiga. Har också funderat på om man läcker fostervatten...

• pemi

Också funderat på fostervatten, men det ska ju ha en väldigt speciell lukt och det kan jag inte säga att flytningarna har. Men trosskydd är ett måste!

• Smulan sthlm

Trosskyd är absolut ett måste. Dock säger min bm att man inte ska anväda det för risken för svamp är stor...

• Heddalisa

Vitaktiga (kan också vara gulaktiga) flytningar ökar mot slutet av graviditeten vanligtvis. Jag är i v 32 och ibland ser det ut som att någon har snutit sig i mina trosor och ibland undrar man om det är fostervatten eller urin. Som några sa, det kan vara smart att inte ha trosskydd hela tiden utan istället byta bomullstrosor ofta.

• Smulan sthlm

Heddalisa; känner igen mig precis i dina beskrivningar & vi är typ i samma vecka. Tyvärr känns det ibland som om man inte håller tätt utan som om man kissat på sig, mindre trevligt... . "Skönt" att höra att man inte är ensam iaf...

• Cherryy

har jättemycket flytningar ibland också, har vart rädd flera gånger för att det läcker fostervatten

• Sante

sover utan trosor,kan känna på natten att det blir blött runt blyggläpparna,på dan använder jag trosskydd,dom senaste dagarna har mina blyggläppar vidgats sig,det klibbar sig! är fostervatten klibbig i konsistens är det någon som vet?

• MissFreckles

Klibb och slabb och konstiga dofter...det är tufft att vara gravid =)

Svar på tråden Känslig fråga ang flytningar...