• Blueblood

Varför så pinsamt att äta banan?

En liten fråga till er tjejer/damer/kvinnor: Det är en sak jag undrat över i stort sett sedan gymnasietiden. Det var då jag började lägga märke till ett udda beteende hos det motsatta könet.
    Det beteendet höll sedan i sig alla mina år på universitetet, där jag träffade på tjejer/damer/kvinnor från hela landet, vilket gör att beteendet inte kan enbart vara lokalt förankrat.
    Det handlar alltså om "hur man äter banan".
    Jag är van vid att skala bananen, sedan tugga i mig den. Så gör alla killar som jag känner också.
    Men tjejer äter en banan på ett helt annorlunda sätt. I stället för att föra bananen till munnen och sedan ta en tugga, så bryter de av bitar av bananen.

Min fråga är således: Varför äter ni så? Ni blir ju kladdiga om handen.
    Har brytmetoden något att göra med bananens form?

• Svar på tråden Varför så pinsamt att äta banan?
  • Blueblood

Det var en brud här inne i dag (i en annan tråd dock) som gav ett mycket intressant svar. Hon sa att hon både bröt av bitar eller åt direkt av bananen, beroende på om någon såg på. Jag ville att hon skulle vidareutveckla svaret, men det kom aldrig. Hon kan ju vara den felande länken, Lucy, ni vet. Apan som ger svaret på att människor utvecklats från dessa.

• dio

Jag försöker alltid att se så sexig ut som möjligt när jag äter banan. Här bryts det inga bitar utan jag äter och sväljer. men nu tycker jag inte om banan så där värstans, så det händer inte så ofta.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • Lady Java

Jag tycker inte att det är pinsamt att äta banan. Eller, jo ibland, kanske... Men då biter jag av den extra aggressivt... (Inte så extremt som det kanske låter! )

• elli26

Oj, har nog aldrig ens tänkt på det här förut... Jag äter nog banan som de flesta (killar?); skalar och äter den som den är...
    Men bara för att jag har läst den här tråden kommer jag nog att tänka på det nästa gång jag äter en banan offentligt...

• Blueblood

Ponera att du sitter på tunnelbanan och en snubbe har spanat in dig. Du är lite hungrig och rotar fram bananen du har i väskan. Du tycker snubben ser trevlig ut och du har tittat lite på honom. Sedan börjar du käka på din banan och under tiden möts din och hans blickar. Han ser ut att le extra mycket. Fortsätter du att äta som vanligt eller bryter du av en bit?

• Lamilla

Som vanligt. Jag ger honom istället en blick som dödar

• Prisssan
    Jag äter ofta banan och jag skäms inte, bryr mig inte om någon ser... låt dem titta! Deras fantasi som är snuskig , jag äter ju bara min banan!
  • Lamilla

Jo tittar får man men INTE le när jag ÄTER en BANAN

• Lamilla

För om man är seriös och vill bli tagen på allvar borde han vänta med att le tills jag ätit upp bananen eller INNAN jag börjat äta den. Annars förknippar jag personen med en äcklig snuskjävel som anspelar på sex...

• milla122

för det ser ut som man smaskar på en _ _ _ .-))

• Tereza

Ts det är nog du som tänker på något annat när kvinnor äter banan. Konstigt nog lyckas du alltid hitta ämnen som folk kan reta sig på. Förresten hur skulle du äta isglass eller mjukglass?

• Blueblood

Tereza: Köper jag såna godsaker brukar jag vända mig om mot till exempel en vägg när jag äter.

• sterre

jag råkar veta att Lamilla äter sina bananer med ovispad grädde rinnande och droppande från fruktköttstocken och ger ifrån sig olika ljud.

Svar på tråden Varför så pinsamt att äta banan?