Hej, jag är en med samma problem. Det värsta tycker jag är ansiktshåren. Jag har tur (hittills?) för det mesta är ljusa fjun men på överläppen har jag en del långa svarta hår. Man kan se en tydlig svart skugga även på lite längre håll. Men för ca ett år sedan blev jag tipsad om ett bra sätt att ta bort det på; Jag går på en salong där de använder sytråd. Tjejen som utför detta är utländska och har en alldeles speciell teknik. Hon snurrar och tvinnar sytråden mellan fingrarna medans hon för den över huden. Hårstråna dras ut med roten och minsta lilla fjun kommer med. Detta håller sig ca en månad innan det växer ut och man får inte mer eller grövre eller mörkare hår.
Vad jag har förstått är detta någonting som tjejer med sydländskt påbrå har uppfunnit så vet ni ingen salong där man utför detta så fråga era utländska väninnor om de känner till någon.
Metoden har dock en nackdel, det gör rejält ont. Håren dras ut "klungvis" istället för ett och ett som de gör när man noppar. Det blir heller inte som med vax där allt dras bort på samma gång. Själv brukar jag stålsätta mig men ändå rinner det tårar ur mina ögon under hela behandlingen, det går inte styra. Resultater gör att det känns värt det dock.
Trots att detta fungerat bra tänker jag nog gå till salong och ta bort håren permanent. Har tid för konsultaton nästa vecka. Enl en preliminär prislista som jag sett skulle en överläpp kosta ca 1200 kr. Och det skulle det ju absolut vara värt. Sen är det väl bara att hålla tummarna för att skägg- och polisongfjunet inte börjar mörkna och bli strävare. Huga!