• 0Smurfis0

PCO:are med hårväxt problem!

Vi startar en tråd där vi kan stötta varandra och ge varandra tips hur man lever med eller bekämpar dessa hårstrån, som för mig finns på största delen av kroppen. Funderar själv på att göra något åt detta nu, för jag har börjat gömma mitt ansikte omedvetet och det är väldigt jobbigt att behöva ha det så! Kom igen nu alla där ute. Skriv hur ni känner och mår så ska vi försöka hålla modet uppe! Kram på er!

• Svar på tråden PCO:are med hårväxt problem!
  • Princess Leia

Jag skulle nog vara försiktig med att raka i ansiktet... Det blir väl stubb och då kan det ju inte direkt kännas mer kvinnligt?? Tänk om gubben känner det. Ojjj vad pinsamt.. Nej ett mycket bra knep är att bleka ansiktshåret, det syns ju inte lika mycket om det är ljust. Jag bleker på armarna oxå just för att undvika stubb, när det växer ut.
    Jag känner mig mycket fräschare och kvinnligare efteråt. Jag har vid några gånger även vaxat håret på armarna. haha ett tag så vaxade jag hela kroppen. Inte riktigt klokt fast jag mådde så dåligt av min ap- kostym.. I armhålan var det ju kanske inte spec. skönt.. Hihi. Oj det finns att köpa ansiktsblekmedel på tex. Kicks. Prova jag lovar att det känns bättre efteråt. MVH Sofia

• Princess Leia

Jag skulle nog vara försiktig med att raka i ansiktet... Det blir väl stubb och då kan det ju inte direkt kännas mer kvinnligt?? Tänk om gubben känner det. Ojjj vad pinsamt.. Nej ett mycket bra knep är att bleka ansiktshåret, det syns ju inte lika mycket om det är ljust. Jag bleker på armarna oxå just för att undvika stubb, när det växer ut.
    Jag känner mig mycket fräschare och kvinnligare efteråt. Jag har vid några gånger även vaxat håret på armarna. haha ett tag så vaxade jag hela kroppen. Inte riktigt klokt fast jag mådde så dåligt av min ap- kostym.. I armhålan var det ju kanske inte spec. skönt.. Hihi. Oj det finns att köpa ansiktsblekmedel på tex. Kicks. Prova jag lovar att det känns bättre efteråt. MVH Sofia

• Princess Leia

Oj då två gånger, ursäkta men min dator krånglar...

• pellefant

Hej, jag är en med samma problem. Det värsta tycker jag är ansiktshåren. Jag har tur (hittills?) för det mesta är ljusa fjun men på överläppen har jag en del långa svarta hår. Man kan se en tydlig svart skugga även på lite längre håll. Men för ca ett år sedan blev jag tipsad om ett bra sätt att ta bort det på; Jag går på en salong där de använder sytråd. Tjejen som utför detta är utländska och har en alldeles speciell teknik. Hon snurrar och tvinnar sytråden mellan fingrarna medans hon för den över huden. Hårstråna dras ut med roten och minsta lilla fjun kommer med. Detta håller sig ca en månad innan det växer ut och man får inte mer eller grövre eller mörkare hår.

Vad jag har förstått är detta någonting som tjejer med sydländskt påbrå har uppfunnit så vet ni ingen salong där man utför detta så fråga era utländska väninnor om de känner till någon.

Metoden har dock en nackdel, det gör rejält ont. Håren dras ut "klungvis" istället för ett och ett som de gör när man noppar. Det blir heller inte som med vax där allt dras bort på samma gång. Själv brukar jag stålsätta mig men ändå rinner det tårar ur mina ögon under hela behandlingen, det går inte styra. Resultater gör att det känns värt det dock.

Trots att detta fungerat bra tänker jag nog gå till salong och ta bort håren permanent. Har tid för konsultaton nästa vecka. Enl en preliminär prislista som jag sett skulle en överläpp kosta ca 1200 kr. Och det skulle det ju absolut vara värt. Sen är det väl bara att hålla tummarna för att skägg- och polisongfjunet inte börjar mörkna och bli strävare. Huga!

• mar

Hej !!!!

Vi är några som planerar att försöka påverka tidningar, TV och radio att ta upp detta med PCO genom att skriva till redaktionerna och berätta om detta som vi har.

Om så många som möjligt vill följa med kanske vi kan påverka några eller MÅNGA så att de tar upp detta med PCO. Vi tjejer ska väl inte lida i det dolda!!!

Se här för mer information:
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m1173159.html

• Nalle Phu

Bra mar! Släng in tråden alla andra trådar!
    KJAMIZ!

• 0Smurfis0

Puffar upp tråden lite.....

• mar

Pellefant - har testat detta på mina ben när jag var i Vietnam. Blev snyggt men tyvärr så ville inte stråna växa rakt ut uten det blev innåtväxt med inflamerade hårsäckar. man fick sitta med en nål och pilla ut varje strå. Det såg ut som om man hade massa finnar på benet. Men jag gissar att vrämen i Vietnem gjorde sitt till.

• pellefant

mar: Jag är supernöjd med hårborttagningen med sytråd och jag har inte haft problem med inåtväxande hårstrån hittills iaf. Ang permanent borttagning hade supersmarta jag helt missuppfattat; det kostade 1200 kr per GÅNG, och en överläpp beräknades ta 4-6 ggr.... Det passar inte min plånbok tyvärr.

Svar på tråden PCO:are med hårväxt problem!