• JagoMellivelli

Provjobbat och sen inte fått jobb?

Någon som provjobbat och sedan inte fått jobb?
    Berätta gärna vilken branch och kanske varför om ni vill och för hur länge!

Har provjobbat i två dagar nu och ska kanske göra de imorrn annars hela nästa vecka.. men känns lite osäkert då chefen verkar lite föör snäll och inte vågar säga dåliga saker eller som de egentligen är.. men annars värkar han väldigt nöjd med mig...

• Svar på tråden Provjobbat och sen inte fått jobb?
  • ejda

nope.. men vart provjobbar du? om du vill berätta.. :)

• Carisma95

Hade provanställning inom administration, på en nordisk täckande koncern inom dagligvaruhandeln. Gav kanske intryck av att vara mer "snobbig" än jag var. Jobbade ca 1 mån innan de sa att jag inte passade.
    Idag går de inte så bra för dem (inte pga av det då). Vem är liiite skadeglad...

• JagoMellivelli

jag provjobbar på en sushirestaurang Ayakos sushi .. har jobbat nu i 3 dagar, ska jobba imorrn, lördag och kanske söndag oxå.. och sen hela resten av veckan som sagt.. fast jag fick intrycket idag att jag kommer bli anställd för han ville lära mig kassan och jag tror inte han gör de i onödan om jag ändå inte ska jobba där sen.. slöseri me tid..

Carisma95.. ghahaha kan tänka mig!

Jag såg idag i UNT att det inkassoföretag som jag jobbat på har nu gått i konkurs och att ägarna inte kan bli spårade lr vad de stod.. förvånar mig inte för dom var jääääävligt skumma..

• sommartorpet

Det är skillnad på provanställning och provjobb. Att ha någon provanställd ger dig samma skyhdd, rättigheter och lön som övriga, enda skillnaden är att uppsägningstiden bara är 14 dagar och går helt utanför turordningen samt att man inte behöver motivera varför någon inte får fortsätta. Att låta någon provjobba däremot innebär att man arbetar utan lön, utan skydd, utan någotsomhelt under en tid. OK för en dag även om jag tycker att också det är fel men att provjobba under 14 dagar är ju bara inte klokt.

• JagoMellivelli

fast jag får betalt för alla dagar jag jobbar förutom första dagen då vi bara gick igenom saker..

Svar på tråden Provjobbat och sen inte fått jobb?