• lövet2

Får du intellektuell stimulans på jobbet?

Jag har läst uttalanden här på FL, om hur viktigt det är med den intellektuella stimulansen på jobbet. Men får man verkligen den stimulansen i alla jobb?
    Min man får ungefär nada och ingenting i den vägen på sitt jobb, medan jag å andra sidan får massor! Hur är det på ditt jobb? Har du intellektuellt utbyte med dina arbetskamrater (om du har några) och har du arbetsuppgifter som utmanar dina små grå celler varje dag?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får du intellektuell stimulans på jobbet?
  • April Mamma

Ja, det får jag alltid. Nu är jag mammaledig men skall snart sätta dom grå i arbete igen.
    Visst använder jag skallen nu också men inte på samma sätt

• Grus grus

Svarade alltid,men det beror ju på hur man ser det. Jag arbetar på förskola och det är väldigt spännande att utforma samlingar och aktiviteter, och sedan analysera vad som hände och hur det gick. Följa varje barns utveckling och ställa mål för att kunna stimulera alla så att de utvecklar sina förmågor! Det är både svårt, utmanande och roligt! Man studerar mycket och läser det senaste. Men det blir ju inte så mycket vuxendiskussioner. Så, det är väl lite både och med det.

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • asaA

Svarde ofta, arbetar inom vården (som usk på distrikt), man får ju alltid tänka till och gå igenom så att man inte missar några symptom, att man kommer ihåg alla rutiner, hålla sig uppdaterad osv.. Snart är jag färdig sjuksköterska och då kommer jag att få använda mina "grå" dagligen, men alla läkemdelsdoseringar som ska göras iordning osv (och allt som ska kommas ihåg att göras, det är ju tråkigt att missa något ).

• gbgumman

Det får jag massor. Är bibliotekarie

• Majsan70

*ASG* Intellektuell stimulans på mitt jobb?? Skulle inte tro det. Men jag trivs o har roligt ändå. Det är inte jobbet som är givande det ärmina arbetskamrater o hela situationen runt om. Men intellektuelt?? NEJ

• Themis

Japp, problemlösning mest varenda dag, antingen i praktiken eller i byråkratin. Bästa jobb jag har haft hittills.

• Ängel1982

ja det tycker jag nog, lär mig nåt nytt varje dag om folk och städer o företag i Sverige. Hmm, gissar vad jag jobbar med???

Nu glömmer man dock fort när man e hemma.

• Aihnoa

'Kan svara ofta då jag ska kunna prata, skriva och förklara på minst 3 språk och hålla alla nöjda o glada.

• bitsy

Extremt mycket, jag är forskare och universitetslärare.

Men jag känner inte alls att jag behöver arbetet för den intellektuella stimulansen. Livet är jättestimulerande hemma också, och jag njuter av det i fulla drag.

• snillis

Skall snart börja mitt nya jobb och då kommer jag att få MASSOR av intellektuell stimulans.

Skall undervisa på universitetet och det får man väl ändå säga är en intellektuellt stimulerande miljö

Svar på tråden Får du intellektuell stimulans på jobbet?