• Miio Min Miio

varför tappar jag så mycket hår?

varför har jag börjat att tappa så mycket hår?det är jätte tunt däruppe på mitt huvud nu .jag vet inte om det är för jag ofta är orolig för saker..?? eller om det är från min nya medecin mot panikångesten? jag kan tappa en hel hand med hår....*snyft*
    vet nån vad det kan vara ?

• Svar på tråden varför tappar jag så mycket hår?
  • missis

är du stessad o orolig mycket kan det helt klart vara därför, sånt tar på håret.

sedan tror jag att du har fått deet på hjärnan att du tappar hår o typ räknar varje hårstrå o tittar o har dig, kan det stämma???
    vissa perioder kan man tappamer hår, men det varar bara i perioder o kommer tillbaka. jag skulle råda dig att köpa b-vitamin. finns både på apoteket o i hälsokostaffären

• Anonym (¤)

Ibland kan håravfall bero på något som ligger en bit bakåt i tiden, några månader. Har du varit sjuk? Ätit starka mediciner? Bantat kraftigt?

• Miio Min Miio

jo,jag har varit depremmerad å tänkt på mycket jobbiga saker å det har hänt en del jobbiga saker.samt att jag jämt är orolig hela tiden,men vet ni vad man kan göra åt det? som första missis skrev här..tabletter kanske...men vet ej om det hjälper?

• Anonym (¤)

Äter du varierat, får du i dig tillräckligt med vitaminer? Är du spänd i rygg, axlar och nacke? Håravfall kan bero på dåligt blodflöde till hårsäckarna, och det kan bero på att man är spänd i kroppen, d.v.s. blodet cirkulerar inte tillräckligt i huden och gör att hårsäckarna inte får tillräckligt med näring och syre. Om du är spänd så gå till massör regelbundet och försök att motionera/träna och stretcha efteråt. Det kan ta ett tag innan du märker resultat, jag har för mig att håret reagerar med en viss fördröjning (d.v.s. det hår som är på väg att falla av faller av ändå, men du förebygger att mer hår hamnar i riskzonen plus att nytt hår ersätter det du tappat).

Går du till massör så tala om ditt håravfall och hör vad massören tror.

• missis

b- vitamin hjälper! det är bra för både hår o naglar! jag tycker du ska gå o köpa det redan imorrn, när man är orolig just för att man tappar hår så kan ett enda hårstrå se ut som 100. normalt tappar vi msk allt från 50-150 hårstrån per dag.

• Miio Min Miio

tack för svaren..å jag ska gå å köpa b-vitamin direkt imorrn

• Anonym

har med börjat tappa jätte mkt hår.. är rädd för att inte ha något hår kvar snart..
    När ja tar igenom håret har ja hela handen full..
    O så har jag blivit jätte håröm så jag borstar nästan
    allri håret längre. typ bara efter jag tvättat de.

inte kul när borsten är full me hår..

:(( har blivit så här efter min förlossning för 4mån.
    å nu e ja gravid igen vene om de har med saken att göra ?
    men d tror ja inte hade d innan ja fick + på grav.stickan.

• HoneyPuff

Till Anonym inlägg7: Man kan tappa hår under eller efter en graviditet. Det är fullt normalt och beror på hormoner. Händer de allra flesta någon gång under den perioden i större eller mindre omfattning. Inget att oroa sig för alltså du kommer med största sannolikhet inte bli flintis.
    Vet en tjej tex som var alldeles lockig men som fick spikrakt hår efter graviditeten. Sen blev det lockigt igen. Såg nog ganska roligt ut, men var nog inte så kul för henne just då...

• Anonym (inl.7)

trodde me d kunne beroo på typ hormonerna men ja va inte säker.. man serr iallfall vart ja varit.
    Så hittar man inte mig är det bara att följa håret.

Svar på tråden varför tappar jag så mycket hår?